۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
احیای واحدهای تولیدی راکد با همکاری بخش خصوصی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

احیای واحدهای تولیدی راکد با همکاری بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

به گزارش بازار، علی رسولیان، معاون وزیر صمت گفت: این رویکرد از آنجایی که کشور از سال‌ها پیش با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی دست به گریبان بوده؛ و در عین حال بیش از هر زمان دیگری به تولید داخل متکی است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: البته طبق آنچه که از تلاش‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از متولیان اصلی رونق‌بخشی به بخش تولید کشور نمود یافته و بیان می‌شود، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مجدانه برای احیای واحدهای راکد تولیدی است که خوشبختانه به نظر می‌رسد در مسیر درستی قرار دارد.

رسولیان اظهار کرد: از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: نکته قابل تامل در بحث احیای واحدهای تولیدی راکد که باید همواره مدنظر باشد، مسیر سخت و سنگلاخ آن است به بیان دیگر این مسیر (احیای واحدهای تولیدی) بعضا به قدری پرپیچ و خم و فرسایشی است که دولت هم با همه توانش امکان احیای برخی از این واحدهای تولیدی را نمی‌یابد و به ناچار مسیرهای دیگری را در پیش می‌گیرد که اتفاقا در این حوزه یک ابتکار عمل هوشمندانه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

وی افزود: در این رابطه با علم به تاکید بزرگان نظام بر به کارگیری همه ظرفیت بخش خصوصی در توانمند ساختن اقتصاد و خصوصا تولید کشور؛ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با نیت احیای برخی از واحدهای تولیدی، همکاری با بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و تلاش دارد از مسیر سرمایه و توان تکنولوژیکی این بخش نسبت به احیای واحدهای تولیدی دیگری که اتفاقا آن‌ها هم از بخش خصوصی هستند، اقدام کند.

معاون وزیر صمت یادآور شد: بازی که برای هر سه طرف (بخش خصوصی احیاکننده، بخش خصوصی احیا شونده و دولت) بازی برد برد به حساب می‌آید و فصل جدیدی از این مسیر سخت را رقم خواهد زد.

رسولیان تصریح کرد: تمرکز بر همکاری بخش خصوصی برای احیای واحدهای راکد از طریق ایجاد ارتباط بین این واحدها با واحدهای توانمند است. برای مثال اگر یک واحد در حوزه محصولات شیمیایی تعطیل شده، می‌توان از یک واحد فعال موفق در این حوزه کمک گرفت همچنین احیاگرانی در بخش خصوصی شکل گرفته که واحدهای راکد را احیا و واگذار می‌کنند.

وی افزود: اهمیت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید کشور آنجایی نمود بیشتری دارد که بدانیم دولت در چنین فضایی بدون اینکه مجبور باشد بخشی از سرمایه، اعتبار و یا توان تسهیلاتی خود را به این مهم اختصاص دهد، شرایط را برای توانمندتر شدن تولید کشور تسهیل می‌کند.

معاون وزیر صمت در پایان بیان داشت: به عبارتی وقتی دولت و کشور در شرایطی نیستند که همه سرمایه بازگرداندن واحدهای تولیدی به چرخه تولید را تامین و برعهده بگیرند چه خوب است که از توان بخش خصوصی به نفع بخش تولید کمک بگیرد. کمکی که به دولت و متولیان دولتی این فرصت را خواهد داد تا از امکان سرمایه‌ای و تسهیلاتی خود در جایی که امکان ورود بخش خصوصی برای احیا وجود ندارد، بهره برده و از این طریق خود هم نقشی اثرگذار در بازگرداندن واحدهای راکد به تولید دوباره داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha