۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
سرگیجه بازار، طلا را در صدر بازارها قرار داد/  رفت وآمد دلار در کانال ۱۶ و ۱۷ هزار تومان
«تحلیل بازار» از فراز و نشیب قیمت ها در بازار؛

سرگیجه بازار، طلا را در صدر بازارها قرار داد/ رفت وآمد دلار در کانال ۱۶ و ۱۷ هزار تومان

با وجودی که مدتی است قیمت دلار در کانال ۱۷ هزارتومان قراردارد، روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت، قیمت این کالا کاهشی شد و به کانال ۱۶ هزار تومان افتاد، اما پس از گذشت ۲ روز قیمت دلار در بازار مسیر رشد را در پیش گرفت و دوباره وارد کانال ۱۷ هزار تومان شد.

اسدالله خسروی؛ بازار: بازارهای سرمایه گذاری مدتی است به هم ریخته اند از افزایش بیش از حد قیمت طلا و سکه گرفته تا سقوط شاخص های بورس و بالاو پایین شدن قیمت دلار و سایر ارزها، قیمت طلا امروز سد ۷۰۰ هزار تومان را شکست، سکه نیز در بازار گراتر شد.

کارشناسان معتقدند بازارها مدتی است دچار نوسان قیمت و به نوعی سرگیجه شده اند، نوسان قیمت در بازار ارز، افزایش بی اندازه بهای طلا و سکه تا رشد فورانی و سقوط آزاد شاخص ها در بازار سرمایه.

تداوم افت و خیز قیمت ها در همه بازارها

برخی ها معتقدند سیاست کاهش نرخ سود بانکی طی حدود یک ماه اخیر سرآغاز بهم ریختگی بازارها بوده است. عده ای ورود شرکت های تازه نفس دولتی به بورس و بعضی ها نیز افت و خیز قیمت انس جهانی را علل عدم استقرار قیمت ها در بازارها سرمایه گذاری عنوان می کنند.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۰۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت دلار ۱۷ هزار و ۵۰ تومان است.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۲۰ هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

انس طلا ۱۷۴۳ دلار شد

قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۳۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۴۳ دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که پنج شنبه گذشته در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۶۸۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۹۵۰ تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود که امروز قیمتها در این بازار تغییریافت و افزایشی شد.

گرم طلا در کانال ۷۰۰ هزار تومان

رشد چشم گیر قیمت سکه دربازار درحالی اتفاق افتاده است که قیمت این کالا اکنون در کانال ۷ میلیون تومان قرار دارد. هر چند ارزش انس جهانی امروز با افزایش قیمت مواجه بود اما این موضوع نمی تواند آنقدر در افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخل و طی هفته ای که گذشت تاثیر گذارباشد.

البته محرک افزایش قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا نیز بر رشد قیمت سکه در بازار تاثیر گذاشته است. این موضوع باعث شده که فروش آنچنانی در بازار توسط فروشندگان انجام نشود و آنها به جای فروش سکه به مردم آن را به بورس بسپارند تا سودهای کلانی از این راه را نصیب خود کنند.

دلار باز هم گران شد

قیمت دلار نیز این روزها بالا و پایین می شود. قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰ تومان و  یورو ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۶۹۰ تومان است.

امروز صرافی‌های بانک‌ها بهای دلار را برای فروش به مردم ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت دلار در پایان هفته گذشته در بازار آزاد ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و  یورو ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۶۵۰ تومان بود.

صرافی‌های بانک‌ها نیز پنج‌شنبه گذشته قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کردند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می کردند، در در صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت یورو ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰ تومان قیمت گذاری شده بود.

بنا به این گزارش، برخی از کارشناسان حباب قیمت ها را در بازار طلا، سکه و سهام شرکتهای بورسی پیش بینی می کنند و به سرمایه گذاران هشدار می دهند با علم و آگاهی وارد چنین بازاری شوند چرا که احتمال ضرر و زیان در این بازارها دور از ذهن نیست.

کد خبر: ۱۹٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha