۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
 مالیات‌های بیشتر اقتصاد انگلیس را ویران می‌کند

 مالیات‌های بیشتر اقتصاد انگلیس را ویران می‌کند

بریتانیا سخت‌ترین وضعیت اقتصادی دهه‌های اخیر را می‌گذراند.

به گزارش بازار، انگلیس سخت‌ترین وضعیت اقتصادی دهه‌های اخیر را می‌گذراند که در این خصوص دولت، اپوزیسیون، اقتصاددانان و شهروندان بریتانیایی که سنگینی این بحران را بر وضعیت معیشتی خود احساس می‌کنند، هم نظر هستند.

همچنین دولت ریشی سوناک - که برای برون رفت کشور از این بحران به راهکارهای اقتصادی متکی بود - رویکرد سیاستی کاهش مخارج دولت و افزایش درآمدهای مالیاتی را به عنوان یک سیاست سنتی برای کنترل کسری بودجه و مقابله با تورم انتخاب کرد.

این سیاست با انتقادات زیادی مواجه شده است که آخرین مورد از سوی مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی (CEBR) که مقر آن در لندن است و یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز تحقیقات اقتصادی کشور است، صادر شد.

مؤسسه تحقیقاتی انتظار دارد که طرح سوناک بر رشد اقتصاد انگلیس تأثیر منفی بگذارد و با تحمیل مالیات بیشتر بر طبقه متوسط انگلیس، فشار بر طبقه متوسط انگلیس را افزایش دهد.

طرح دولت بریتانیا - که در نوامبر گذشته اعلام کرد - مبتنی بر کاهش هزینه‌های دولت به میزان حدود ۳۰ میلیارد پوند استرلینگ و افزایش درآمدهای مالیاتی به میزان بیش از ۲۴ میلیارد پوند استرلینگ از سال ۲۰۲۵ است. انتخاب امسال بیهوده نیست، بلکه انگیزه‌های سیاسی دارد، زیرا سال انتخابات عمومی است، به این معنی که دولت بعدی - که به احتمال زیاد دولتی از حزب کارگر خواهد بود - با یک معضل واقعی روبرو خواهد شد.

مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی پیش بینی کرد که اقتصاد بریتانیا در معرض رکود جهانی قرار خواهد گرفت و پس از آن که همان مرکز انتظار داشت که اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۵۰ از همتای آلمانی خود پیشی بگیرد و به بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل شود. اما قبل از پس گرفتن این پیش‌بینی، به این نتیجه رسید که سیاست افزایش مالیات و افزایش نرخ بهره «پیامدهای منفی برای رشد اقتصاد بریتانیا در دهه‌های آینده خواهد داشت».

کد خبر: ۱۹۷٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha