۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تاخیر در راه اندازی شهرک سلامت شیراز| چالش‌های پیش روی توریسم درمانی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تاخیر در راه اندازی شهرک سلامت شیراز| چالش‌های پیش روی توریسم درمانی

شیراز- قادری، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاخیر راه اندازی شهرک سلامت در این شهرستان، گفت: تاخیر در این مصوبه چالش‌هایی را برای توریسم درمانی استان فارس ایجاد کرده است.

جعفر قادری در گفتگو با بازار با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان فارس در حوزه توریسم درمانی بیان کرد: این استان در حوزه توریسم درمانی دارای ظرفیت های زیادی است و آنگونه که باید از این ظرفیت ها استفاده نشده است. همچنین فارس به غیر از اینکه در سطح ملی در حوزه پزشکی دارای رتبه بسیار خوبی است در برخی حوزه های پزشکی در سطح جهان نیز دارای ظرفیت های بسیاری است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها آنگونه که باید استفاده نشده است.

وی به برخی از مشکلات و چالش های پیشروی توریسم درمانی در استان فارس پرداخت و ادامه داد: یکی از مشکلات تعرفه خدمات درمانی برای گردشگران خارجی است که با وجود اعلام وزارتخانه آنگونه که باید اجرا نمی شود.

این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخورد سلیقه ای با توریست ها بیان کرد: به طور حتم اخذ مبالغ بسیار در حوزه درمانی از گردشگران خارجی منجر به سلب اعتماد می شود.برای ساخت این شهرک قرار بود که دانشگاه علوم پزشکی شیراز منابع را تامین کرده و با فعالیت شراکتی نسبت به راه اندازی این شهرک اقدام کند که متاسفانه اینگونه نشده است.

قادری خواستار راه اندازی سریع منطقه ویژه سلامت شد و تاکید کرد: به طور حتم با راه اندازی این منطقه بسیاری از مشکلات و چالش های موجود رفع خواهد شد اما متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل برخی از مشکلات از جمله تامین زمین و... راه اندازی این پروژه به بن بست رسیده و ضرورت دارد که مسئولان امر وارد میدان شوند.

وی بر ضرورت استفاده از توانمندی‌های خیرین عرصه سلامت شد و گفت: این امر نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد و پیشرفت ایجاد شهرک سلامت داشته باشد. شیراز قطب پزشکی کشور و حتی خاورمیانه است و سالیانه گردشگران بسیاری برای درمان به این شهر مراجعه می‌کنند از این رو شهر سلامت موجب رونق این بخش خواهد شد.

عضو خانه ملت خواستار توسعه جاذبه های گردشگری استان شد و گفت: به طور حتم اگر به این مقوله نیز توجه شود و جاذبه های تفریحی در فارس توسعه یابد می توان از این ظرفیت هم برای جذب توریسم درمانی استفاده کرد.

به گزارش بازار، شهرک سلامت شیراز یکی از مصوبات سفر دولت دهم به فارس بود که در راستای استفاده از پتانسیل‌های درمانی شیراز و تبدیل آن به قطب توریسم درمانی کشور تصویب شد.در حالی از این پروژه به نام اَبَر پروژه در شیراز یاد می‌شود که در موقعیت جغرافیایی ۹۹۲ هکتاری در ۲۱ کیلومتری اراضی شمال غربی شیراز و در جنوب جاده شیراز به سپیدان قرار دارد و از ابتدای تصویب تاکنون، چالش‌های زیادی را تجربه کرده است.

شهر سلامت در مساحتی ۹۹۲ هکتاری شیراز دارای بخش‌های مختلفی از جمله، نمایشگاه‌های پتانسیل گردشگری سلامت و پزشکی، میراث فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و غیره در سطح کشور و استان فارس، سالن همایش و سالن‌های ملاقات، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی، پلانتاریوم و اختر شناسی، باغ گیاه شناسی سرپوشیده و رو باز، مرکز پرورش گیاهان دارویی، موزه حیات وحش ایران و استان فارس و … باشد در حالی که بیش از ۱۳ سال از آن زمان می گذرد اما تاکنون اقدام مناسبی برای بهره برداری از این پروژه انجام نشده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha