۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
 ضوابط جدید برخورد با مجرمان پولشویی و تامین مالی تروریسم

 ضوابط جدید برخورد با مجرمان پولشویی و تامین مالی تروریسم

تفاهم‌نامه سه جانبه برای واکنش سریع در رسیدگی قضایی به جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم منعقد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، در سی و دومین جلسه شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای میان قوه قضائیه، مرکز اطلاعات مالی و ضابطان دادگستری به منظور هماهنگی و همیاری بیشتر در اجرای تکالیف و قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به امضا رسید.

هادی خانی؛ رئیس مرکز اطلاعات مالی گفت: در آیین انعقاد این تفاهمنامه سه جانبه، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که به عنوان رئیس شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم نیز حضور داشت، ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهمنامه و زمینه ایجاد استفاده حداکثری از اطلاعات، داده‌ها و سامانه‌ها، بازدارندگی بیشتری را در حوزه تامین مالی جرایم و پولشویی شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: تعامل سازنده دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم، سبب ایجاد امنیت اقتصادی کامل در کشور می‌شود.

دبیرشورای پیشگیری و مقابله با پولشویی وتامین مالی تروریسم برخی دستاوردهای این تفاهم نامه را تشکیل اتاق واکنش سریع در رسیدگی و تحقیقات قضایی در زمینه برخورد با مجرمان، دسترسی سریع به سوابق و نتایج پرونده‌های متهمان و تسهیل دسترسی آنی به مقامات قضایی در سراسر کشور برای اخذ دستور قضایی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۹۶٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha