۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
بورس های بزرگ جهان  به جز روسیه همه قرمز شدند
بررسی «بازار» نشان داد

بورس های بزرگ جهان به جز روسیه همه قرمز شدند

بررسی‌های بازار نشان می دهد بیشتر بورس‌های مطرح دنیا امروز افت شاخص را تجربه کردند که تنها بازار مصون مانده دربارهای سرمایه تاکنون بازار بورس روسیه بوده است.

وحید بلالی-  بازار: حمله ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق تاثیری شگرف در بازارهای سرمایه در سرتاسر دنیا گذاشته است و بیشتر این بازارها با سقوط بی نظیر مواجه شده اند، در این گزارش به صورت مختصر نگاهی به بورس های مطرح دنیا می اندازیم: در این گزارش سقوط شاخص های بورس دنیا را بررسی خواهیم کرد:

بورس استرالیا

شاخص ASX SMALL ORDINARIES با افت ۰.۵۰ درصدی به رقم ۲۹۴۰ واحد رسید، از ۱۰ شاخص بورس  استرالیا ۷ شاخص آن منفی شدند.

بورس امارات متحده عربی

هر دو شاخص بورس امارات امروز صبح منفی بودند شاخص DFM GENERAL  با افت  ۱.۳۸ درصدی به عدد ۲۷۰۹ رسید.

بورس اندونزی

از ۵ شاخص بورس اندونزی ۴ شاخص آن امروز منفی شدند، شاخص IDX PEFINDO-۲۵ با افت ۱.۷۱ درصدی به عدد ۳۱۶ واحد رسید.

بورس ایتالیا

بورس ایتالیا نیز امروز قرمزپوش شده و ۵ شاخص از ۶ شاخص آن به منفی شدند، شاخص FTSE IT Mid Cap با افت ۰.۷۷ درصدی به عدد ۳۹۷۴۵ واحد رسید.

بورس آلمان

بورس آلمان امروز تحت تاثیر حمله ایران به مقر نظامیان متجاوز آمریکایی منفی بود و تمام شاخص های آن روزی تلخ را تجربه کردند، بیشترین افت را شاخص SDAX با افت ۰.۷۷ درصدی تجربه کرد.

بورس انگلستان

بورس انگلستان نیز روزی منفی را تجربه کرده و ۷ شاخص از ۸ شاخص آن منفی شدند، شاخص  FTSE ۲۵۰ با افت ۰.۸۹ درصدی به عدد ۲۱۶۳۹ رسید.

بورس پاکستان

بورس کشور همسایه ایران، با افت بسیاری مواجه شده و با ریزش ۱.۲۴ درصدی در شاخص کراچی به عدد ۱۹۰۹۴ واحد رسید، بیشتر شاخص های بورس پاکستان منفی بودند و تنها یک شاخص آن روزی مثبت را تجربه کرد.

بورس تایلند

بورس تایلند نیز متاثر از حمله ایران به پایگاه های نظامی آمریکا روزی به شدت منفی را تجربه کرد و تمام شاخص های آن را قرمز پوش کرد، شاخص FTSE SET Mid Cap با افت ۲.۱۷ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد و به واحد ۲۱۴۷ رسید.

بورس ترکیه

کشور ترکیه دارای بورسی قوی بوده که بیشتر صنایع تاثیرگذاری این کشور در بورس فعال هستند و مردم این کشور نیز به اخبار بورس توجه زیادی دارند، ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و عراق بیشترین تاثیر را از حمله ایران به مقر نظامیان آمریکایی داشته و با افت سراسری مواجه شده است. شاخص BIST All-۱۰۰ با افت ۱.۸۱ درصدی به عدد ۲۰۱۲۱۲ رسید. تمام ۶ شاخص بورس ترکیه امروز منفی بودند.

بورس ژاپن

ژاپن از کشورهایی است که اقبال مردمی بسیاری در بازار سرمایه وجود دارد و مردم سرمایه گذاری را تنها در این بازار انجام می دهند، بازار بورس ژاپن ارزش بسیار بالایی داشته و از بزرگترین بازارهای بورسی جهان از لحاظ پول مبادله شده است، از ۱۳ شاخص بورس ژاپن ۱۲ شاخص آن منفی هستند، شاخص TOPIX بورس توکیو با ریزش ۱.۳۹ درصدی مواجه شده و تاثیری منفی بر تمام بورس ژاپن گذاشته است، لازم به ذکر است نوسان بیش از یک درصد روزانه در اقتصاد ژاپن که تورمی بسیار اندک دارد بسیار بزرگ است.

بورس کره جنوبی

بورس سئول امروز ریزش شدیدتری از بورس ژاپن داشته و شاخص  KOSDAQ کره جنوبی با سقوط بی نظیر و وحشتناک ۳.۵ درصدی مواجه شده و به عدد ۶۴۰ واحد رسیده است. از ۱۱ شاخص بورس کره ۱۰ شاخص به صورت منفی درآمده اند، جالب اینجاست که سه شاخص بورس کره جنوبی بیش از ۳ درصد افت کرده اند و یک شاخص دیگر نزدیک به ۳ درصد و شاخص دیگر بیش از یک درصد افت کرده اند. این در حالی است که شاخص بورس تهران تنها ۱.۴۱ درصد در چهارشنبه سقوط کرده است.

بورس روسیه

بورس روسیه تنها بورسی است که امروز به شدت صعودی شده و تمام شاخص های آن سبز رنگ شدند، شاخص RUSSIA VIX با رشد ۰.۹۱ درصدی به عدد ۲۲.۱۷ رسید.

بورس چین

چین به علت شراکت در برخی از پروژه های اقتصادی با آمریکا تاثیر زیادی از این اتفاق گرفته و بازار بورس آن به شدت ریزشی شده است. شاخص SSE۱۰۰ بورس شانگهای با ریزش ۱.۴۱ درصدی مواجه شده است، سه شاخص دیگر بورس چین نیز با افت ۱.۲۴ درصدی مواجه شده و روزی تلخ را برای سهامداران خود به بار آوردند.

بورس عربستان سعودی

بورس عربستان نیز متاثر از حمله ایران به مقر نظامیان آمریکایی قرمز رنگ بود، شاخص Tadawul All Share بورس عربستان با افت ۰.۴۹ درصدی به عدد ۸۱۵۸  رسید.

گفتنی است: معاملات بورس آمریکا نیز امروز عصر آغاز شده و باید منتظر ماند و تاثیر آن بر بورس آمریکا و بازار جهانی فارکس را مشاهده کرد.

کد خبر: ۱٬۹۶۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha