۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش واحدهای صادراتی در مازندران تامین شد
در کمیسیون بازار پول و سرمایه مطرح شد:

۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش واحدهای صادراتی در مازندران تامین شد

ساری - رئیس بانک توسعه صادرات مازندران گفت: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صادراتی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، یعقوب انیسی صبح چهارشنبه در کمیسیون تخصصی بازار پول و سرمایه با بیان اینکه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صادراتی رادر قالب تسهیلات تامین کردیم گفت: این میزان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات مانده و معوق گفت: میزان تسهیلات مانده چندبرابر تسهیلات ارائه شده است و برای وصول آن نیازمند همراهی بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ تسهیلات صادراتی ۴.۵ درصد است ادامه داد: همچنین به صادرکنندگان نمونه و شرکت هایی که از شفافیت مالی و اقتصادی برخوردار هستند تا چهار درصد نرخ سود نیز تخفیف داده می شود.

انیسی یادآور شد: در حوزه های ارز، نقل و انتقال پول برای صادرکنندگان در کشورهای حاشیه از جمله روسیه و غیره مشکلی نداریم و می توانیم مشکل نقل و انتقال ارز را برای صادرات و واردات حل کنیم، این درحالی است که محدودیت های بین المللی زیادی وجود دارد اما ما برای کمک به بنگاه های تولیدی و صادراتی از حداکثر توان استفاده می کنیم.

وی با عنوان اینکه در مازندران به طور متوسط ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی را در ۹ ماه امسال تامین کردیم، افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد واحدهای صادراتی نقدینگی مورد نیاز را از این بانک تامین کرده اند.

انیسی، حمایت از طرح فولاد ایرانیان برای تامین ۷۰ میلیون یور و کاله برای تامین ۲۰ میلیون یور برای صادرات را از جمله اقدامات برشمرد.

کد خبر: ۱٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha