۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید روسیه

افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید روسیه

در معاملات روز گذشته، قیمت نفت پس از اعلام روسیه مبنی بر کاهش تولید خود به دلیل محدودیت‌ قیمت، افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات روز گذشته جمعه پس از اینکه مسکو اعلام کرد می‌تواند تولید نفت خام خود را در واکنش به سقف قیمتی G۷ در صادرات روسیه کاهش دهد، ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت و بازار را برای دومین هفته افزایش در مسیر قرار داد.

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمتنفت خام برنت با ۲.۲۲ دلار معادل ۲.۷ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. همچنین، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۹۳ دلار معادل ۲.۴۹ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که به الکساندر نوواک، روسیه ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۳ تولید نفت خود را ۵ تا ۷ درصد کاهش دهد، زیرا این کشور به محدودیت های قیمتی واکنش نشان می دهد.

بر اساس محاسبات تحلیلگران، پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا و کشورهای G۷ و محدودیت قیمت نفت روسیه از ۵ دسامبر، صادرات نفت بالتیک روسیه در دسامبر نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، طوفان عظیم زمستانی در سراسر ایالات متحده، هزاران پرواز را لغو کرد و برنامه های مسافران را در طول فصلی که انتظار می رفت تعطیلات شلوغی باشد، مخدوش کرد. این موضوع بر قیمت نفت طی هفته گذشته موثر بوده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA، گفت: «تاثیر سقف قیمتی اعمال شده برای نفت روسیه بر افزایش قیمت نفت، بالاتر از لغو پروازها بوده است؛ چراکه معامله‌گران انرژی بر واکنش مسکو به سقف قیمتی اعمال شده برای نفت روسیه تمرکز دارند و پروازهای لغو شده.»

این در حالی است که روز پنجشنبه، قیمت نفت در پی لغو پروازها کاهش یافت؛ طوفان عظیم زمستانی در سراسر ایالات متحده همچنین می‌تواند برنامه‌های رانندگان برای سفر در کریسمس و سال نو را مختل کند، اما تقاضای نفت گرمایشی ممکن است به دلیل آب و هوای شدید افزایش یابد.

با سقوط ذخایر نفت خام ایالات متحده و وقوع طوفان های زمستانی در ایالات متحده، انتظار می رود دمای سرد به سمت جنوب تا تگزاس، فلوریدا و ایالت های شرقی گسترش یابد و به لئون لی، تحلیلگر در CMC Markets، «تقاضا برای نفت گرمایش افزایش خواهد یافت.»

کد خبر: ۱۹۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha