۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
 مسکو بیش از ۷ درصد تولید نفت را کاهش می‌دهد
تقابل روسیه با اقدام غرب علیه سقف قیمتی نفت؛

مسکو بیش از ۷ درصد تولید نفت را کاهش می‌دهد

معاون نخست‌وزیر روسیه از برنامه‌ریزی این کشور برای کاهش بیش از هفت‌درصدی تولید نفت خود تا اوایل سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش بازار، آلکساندر نوواک اعلام کرد روسیه آماده است تا در واکنش به اقدام گروه هفت و اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمتی، تولید نفت خود را کاهش دهد.

وی از کاهش تولید ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه ای نفت روزانه که بیش از هفت درصد کل تولید این کشور است تا اوایل سال ۲۰۲۳ خبر داد.

این مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه قصد دارد تامین نفت و فراورده های پتروشیمی کشورها و مجموعه های حقوقی که خواهان رعایت سقف قیمتی در قراردادها هستند را قطع کند.

نوواک در عین حال از افزایش ۲ درصدی تولید نفت و پنج درصدی افزایش تولید فراورده های پتروشیمی در پایان سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ تا ۲۰ درصدی تولید گاز روسیه، افزود: امسال، ۶۷۱ میلیارد مترمکعب گاز تولید می کنیم که ۴۷۰ میلیارد مکعب آن در داخل استفاده خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه از امضای دستوری برای اقدام متقابل علیه سقف قیمتی تعیین شده توسط گروه هفت و اتحادیه اروپا در اوایل هفته آینده خبر داد.

اتحادیه اروپا از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) واردات دریایی نفت روسیه را تحریم کرد و جلوی خدمات کشتیرانی و مالی برای شرکت های همکار با صادرات نفتی روسیه را گرفت. همزمان اتحادیه اروپا و گروه ۷ سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت خام روسیه را اعمال کردند. هدف غرب از اعمال این تحریم ها کاهش درآمد صادراتی مسکو در عین حفظ جریان نفت خام روسیه به بازار و جلوگیری از کاهش عرضه و اوجگیری قیمت ها بوده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha