۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
درخواست آلمان از اتحادیه اروپا درباره توئیتر

درخواست آلمان از اتحادیه اروپا درباره توئیتر

وزیر مشاور در امور اقتصادی آلمان اعلام کرد مقررات جدید شرکت توئیتر، تغییرات ناگهانی آن و اعمال خودسرانه برخی قوانین موجب نگرانی شدیدی شده است.

به گزارش بازار، آلمان، از کمیسیون اروپا خواست در پی تغییرات شدید در مقررات توئیتر از زمانی که ایلان ماسک، مالکیت آن را برعهده گرفته است، قوانین سختگیرانه تری برای این بستر اینترنتی (پلتفرم) اعمال کند.

سون گیگولد، وزیر مشاور در امور اقتصادی آلمان در نامه‌ای به کمیسیون اروپا نوشت: مقررات جدید پلتفرم توئیتر، تغییرات ناگهانی آن و اعمال خودسرانه برخی قوانین موجب نگرانی شدیدی شده است.

در این نامه آمده است: در روزهای اخیر، شرکتی (توئیتر) که به تازگی توسط ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی خریداری شده است، قانون جدیدی را وضع کرده است که تبلیغ پایگاه‌های اینترنتی اجتماعی رقیب را ممنوع می‌کند. این بدان معناست که توئیتر قصد دارد حساب‌های کاربری را، هنگامی که به شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و اینستاگرام پیوند می‌دهند، حذف کند.

گیگولد در این نامه از کمیسر اروپایی در امور رقابت و بازار می‌خواهد در اسرع وقت به بررسی قانونی درباره توئیتر بپردازد. شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک، جایگاه ویژه‌ای در بازار دارند و همین امر آن‌ها را مشمول الزامات خاصی مانند محدودیت‌هایی در پردازش اطلاعات شخصی کاربران می‌کند.

گیگولد در این نامه اذعان می‌کند که توئیتر هنوز این معیارهای سختگیرانه را رعایت نمی‌کند، اما این پلتفرم، تاثیر زیادی بر شکل گیری افکار عمومی در جهان و همچنین در اروپا دارد که نظارت دقیقتر آن را توجیه می‌کند. وی از تصمیمات خودسرانه گروه ایلان ماسک، به ویژه تعلیق اخیر حساب‌های خبرنگارانی که از این شبکه اجتماعی انتقاد می‌کنند، ابزار نگرانی کرده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha