۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
شهرک خورشیدی در ۹۲ شهرک صنعتی احداث می‌شود
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

شهرک خورشیدی در ۹۲ شهرک صنعتی احداث می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین‌های لازم برای احداث شهرک خورشیدی در ۹۲شهرک صنعتی کشور شناسایی شده است.

به گزارش بازار، علی رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک آماده واگذاری زمین مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران است و همه مجوزهای لازم برای اتصال به شبکه برق را به سرمایه گذار اعطا می‌کند.

وی اضافه کرد: با همکاری ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق)، مکان‌یابی شهرک‌های خورشیدی در برخی استان‌ها انجام شده که تعدادی از آن‌ها به مرحله بهره برداری رسیده است.

رسولیان گفت: براساس مصوبه اخیر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در صورتی که سرمایه گذاری، زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی در اختیار داشته باشد، اما نتواند کارگاه صنعتی خود را در آن ایجاد و در آن قطعه زمین نسبت به ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کند، به عنوان عملیات ساخت و ساز از او پذیرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شفافیت و اصلاح فرآیندها را لازمه توسعه صنعتی کشور نام برد و گفت: باید همه فعالان اقتصادی از مزیت‌های داخل کشور بهره گیرند، همچنین باید فرآیندها به گونه‌ای باشد که همه آنان به صورت مساوی از ظرفیت‌ها و تسهیلات بهره‌مند شوند که این موضوع نیز به صورت الکترونیکی باید دنبال شود، از سوی دیگر فرآیندهای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور توسط سازمان صنایع کوچک به طور کامل الکترونیکی شده است.

وی نوسازی و بهسازی خطوط تولید را لازمه این بخش در کشور دانست و افزود: تامین مالی لازم در این حوزه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام گرفته است و بزودی وارد مرحله اجرایی می‌شود که در این صورت بخش‌های مرتبط با صنایع کیف، کفش و نساجی شرایط بهتری خواهند داشت.

رسولیان، در پایان با اشاره به قابلیت‌های صنایع کیف، کفش و نساجی، افزود: این صنایع هزینه کمی برای سرمایه گذاری نیاز دارد، اما فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌کند، در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد، زیرا نشان سازی و بازاریابی در این زمینه کمتر انجام شده است. زنجیره‌ها در این صنایع هنوز کامل نیستند، خوشه‌های صنعتی در این بخش‌ها در دست اجرا است که هدف تکمیل زنجیره‌های ارزش در صنایع کیف و کفش و نساجی را دنبال می‌کند.

کد خبر: ۱۹۵٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha