۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
سرمایه گذاری ۲۵۷ هزار میلیاردی در کشور| کنسرسیوم آزادراه ساحلی تشکیل می شود
رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس:

سرمایه گذاری ۲۵۷ هزار میلیاردی در کشور| کنسرسیوم آزادراه ساحلی تشکیل می شود

ساری- حسینی،رئیس کمیسیون جهش تولید با اشاره به رشد منفی سرمایه گذاری گفت: سال قبل ۲۵۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام شده است.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد منفی سرمایه گذاری در کشور طی دهه گذشته گفت: سال ۹۰ حدود۵۲۳ هزار میلیارد تومان بود و این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری منفی ۵.۹ درصد شده است،افزود: متاسفانه انباشت و موجودی سرمایه در کشور ثابت است، هرچند در سال قبل با کاهش کرونا از شتاب کاهش سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان این که اگر چه رشد سرمایه گذاری در سال قبل به چهار درصد رسید، ناپایداری سرمایه گذاری را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: برای توسعه سرمایه گذاری باید مجوزهای کسب وکار زمان دار باشد.

حسینی یادآور شد: مجوزها ثبت محور و تائید محور است و هیئت وزیران باید مجوزهای تائید محور را تعیین کند.

این نماینده مجلس تامین مالی را در کشور مشکل زا دانست و گفت: تصویب دوفوریتی تامین مالی از جمله مصوبات مجلس است و گاه برای تامین منابع مالی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

وی با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ آزادراه چالوس - رامسر گفت: ردیف بودجه آن نیز در قانون مشخص شده است و هیئت وزیران مجوز تشکیل کنسرسیوم ساخت آزادراه چالوس - رامسر به مسافت ۷۵ کیلومتر و با مشارکت هفت بانک را صادر کرده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha