۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تزریق ۱۴ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به «نیما»

تزریق ۱۴ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به «نیما»

دبیرکل انجمن صنعت پتروشیمی در نامه‌ای به رئیس جمهور از همراهی و پرداخت تسهیلات‌ ارزی بانک مرکزی دولت سیزدهم تقدیر کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، احمد مهدوی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی از تزریق ۱۴ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به سامانه «نیما» خبر داد و گفت که اقدامات دولت و به ویژه بانک مرکزی باعث سرعت بخشی به این امر شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «شرکت‌های پتروشیمی به دنبال اجرای سیاست‌های جدید ارزی از سال ۹۷ تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ موفق به کسب بیش از ۵۴ میلیارد دلار درآمد صادراتی و تامین بیش از ۲۲ میلیارد دلار نیاز صنایع تکمیلی و بیش از ۳ میلیارد دلار کود اوره بخش کشاورزی شوند. همچنین در این مدت بیش از ۴۲ میلیارد دلار ارز مورد نیاز کشور در سامانه نیما از طریق شرکت‌های پتروشیمی تامین شد. این روند در دولت سیزدهم و باحمایت‌های جنابعالی و تسهیلاتی که در یک سال و نیم گذشته از سوی بانک مرکزی صورت پذیرفت، شتاب بیشتری به خود گرفت به گونه‌ای که میزان عرضه تزریق شده توسط شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما از مهر ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به بیش از ۱۴ میلیارد دلار رسید.»

در بخش دیگری از این نامه به تشکیل میز خدمت پتروشیمی و فعال‌تر شدن ارکان آن در بانک مرکزی در زمان ریاست صالح آبادی اشاره شده که به گفته مهدوی، نقش قابل توجهی در توفیقات شرکت‌های پتروشمی در ارزآوری هرچه بیشتر و انتقال سریع آن به اقتصاد کشور ایفا کرده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پایان این نامه نوشته است: «بدون شک امکان دسترسی سریع به مدیران ارشد و شخص رئیس کل محترم بانک مرکزی برای طرح مسائل و مشکلات این صنعت ارزش آفرین، الگوی مناسبی را برای همه دستگاه‌های اجرایی به منظور تسهیل تسهیل در رشد تولید و صادرات کشور ترسیم می‌کند.»

کد خبر: ۱۹۴٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha