۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
پرداختهای دیجیتال با افزایش همراه خواهد بود
در پی همه گیری کرونا ویروس

پرداختهای دیجیتال با افزایش همراه خواهد بود

با شیوع کرونا ویروس که باعث محدودیت ها در پرداخت نقدی شده است و افراد به سمت پرداخت های الکترونیکی روی آورده اند؛ به نظر می رسد میزان این نوع پرداخت ها طی سالهای پیش رو با افزایش همراه باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ایندیپندنت آنلاین» در گزارشی نوشت: بحران کووید۱۹ بدون شک بر نحوه خرید و پرداخت مشتریان تأثیر گذاشته است و انتظار می رود  پرداختهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ با ۴۵ درصد افزایش روبرو شود. 
پیش از این که دنیا با این بحران همه گیری درگیر نبود، افراد غالبا به مغازه می رفتند و برای خرید کالاها از پول نقد استفاده می کردند. اما در حال حاضر با وجود قوانین و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از مردم مجبور به پرداخت بدون تماس و کیف پول دیجیتال به عنوان راهی امن تر شدند.

تجارت دیجیتال درآمد پیشرو بازار در سال های آینده

براساس داده های جمع آوری شده توسط اکسژبلوگن (AksjeBloggen)، انتظار می رود که بازار جهانی پرداخت دیجیتال در چند سال آینده با افزایش روبرو شود و تا سال ۲۰۲۳ به ارزش تقریبی ۱۲۳ تریلیون راند (واحد پول آفریقای جنوبی) برسد. همچنین تجارت دیجیتال، درآمد پیشرو در بازار خواهد بود که ارزش معاملات آن به ۶۸ تریلیون راند در سال ۲۰۲۰ می رسد.
یک نظرسنجی نشان داد که خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات همچنان بزرگترین جریان درآمد صنعت پرداخت جهانی دیجیتال برای سال های آینده خواهد بود. تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۳ ارزش تراکنش ها به ۸۳ تریلیون راند برسد.

آمار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۴.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از پرداخت دیجیتال استفاده کردند و از آن زمان، این رقم ۲۵ درصد افزایش یافته و در سال جاری به ۵.۲ میلیارد نفر رسیده است



با این حال، آمار نشان می دهد که افزایش قابل توجهی در پرداخت های کارتخوان های تلفن همراه نیز وجود دارد. پیش بینی می شود که روند صعودی در سال های بعد در حوزه پرداخت موبایل به میزان ۳۹ تریلیون راند تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد. آمار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۴.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از پرداخت دیجیتال استفاده کردند و از آن زمان، این رقم ۲۵ درصد افزایش یافته و در سال جاری به ۵.۲ میلیارد نفر رسیده است.

این در حالی است که انتظار می رود در سال های پیش رو شاهد افزایش روز افزون کاربران در بازار پرداخت دیجیتال باشیم و تا سال ۲۰۲۳ به ۶.۱ میلیارد نفر برسد که در مقایسه با ارقام ۲۰۱۷ تقریبا ۵۰ درصد بیشتر است. آمارها نشان می دهد که پرداخت ها از طریق کارتخوان موبایل بیشترین افزایش را داشته است، به طوری که تعداد کاربران در سال ۲۰۱۷ از ۸۲۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ به ۱.۶ میلیارد نفر افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۹٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha