۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
۱۲ هزار مسکن روستایی در مازندران نوسازی می‌شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد:

۱۲ هزار مسکن روستایی در مازندران نوسازی می‌شوند

ساری - مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی می شوند.

محمد خانی نوذری در گفتگو با خبرنگار بازار، سهمیه مازندران را برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده روستایی در سال جاری بیش از ۱۲ هزار واحد اعلام کرد و گفت: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد اندک ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه نیمی از مسکن روستایی مازندران غیرمقاوم هستند، اظهار داشت: در چندسال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شدند.

خانی نوذری ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را در افزایش دوام آنان برابر حوادث موثر دانست و گفت: هر سال حوادث مختلف نظیر سیل خسارت های فراوانی را به بخش های مختلف از جمله مسکن وارد می کند و در سال جاری نیز بیش از شش هزار واحد مسکونی در این حوادث دچار خسارت و آسیب شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت:سهمیه استان برای اجرای این طرح در حوزه شهرهای کوچک پنج هزار و ۱۰۰ واحد است که تاکنون عملیات اجرایی دو هزار و ۳۰۹ واحد در مناطق مختلف استان شروع شده است.

خانی نوذری تصریح کرد: تاکنون از مجموع سهمیه ۱۲ هزار واحد مسکن که قرار است نوسازی شود حدود پنج هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

بالغ بر نیمی از جمعیت مازندارن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: ۱٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha