۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
 افزایش تورم انگلیس به بیشترین میزان ۴۱ سال اخیر

 افزایش تورم انگلیس به بیشترین میزان ۴۱ سال اخیر

تورم در انگلیس به بیشترین میزان ۴۱ سال گذشته رسیده و نخست وزیر جدید این کشور برای مهار تورم تنها دست به دامن افزایش نرخ بهره شده.

به گزارش بازار، انگلیس تلاش می‌کند تا با افزایش نرخ بهره با تورم لجام گسیخته در این کشور مقابله کند.

روز گذشته انگلیس یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داد که نهمین بار در یکسال گذشته است تا بلکه بتواند تورم دو رقمی در این کشور را مهار کند.

کمیته سیاست‌های مالی این کشور موسوم به MPC رای داد تا نرخ بهره با ۵۰ واحد افزایش به ۳.۵ درصد برسد این اقدام پس از آن صورت گرفت که تورم در انگلیس به ۱۰.۷ درصد در ماه گذشته رسید.

نرخ تورم در انگلیس به به بیشترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسیده این در حالی است که پیش بینی‌ها از وجود رکود در این کشور نیز حکایت دارد و شاید به همین دلیل بود که سرعت رشد نرخ بهره از سوی سیاستمداران مالی چنان سرعتی نداشته است تا از ورود زود هنگام اقتصاد این کشور به رکود ممانعت کند.

کمیته سیاست‌های مالی انگلیس تاکید کرده است که بازار کار در این کشور شرایط سختی دارد و شواهدی بر فشار تورم در بازار دخالی و نیز دستمزدها وجود دارد و نشان می‌دهد که باید سیاست‌های مالی سختگیرانه تری اعمال شود.

بر اساس این گزارش، تورم مصرف کننده در انگلیس در ماه اکتبر به ۱۱.۱ درصد رسید که بیشترین میزان در ۴۱ سال گذشته است که افزایش قیمت غذا و انرژی از عوامل عمده رشد قیمت‌های بود.

اداره کار انگلیس اعلام کرده است که احتمالا این کشور تا اواخر سال ۲۰۲۳ به رکود وارد شود و انتظار بر این است که تولید ناخالص داخلی این کشور در چهارمین سه ماهه سال ۲۰۲۲ یکدهم درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha