۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
پاکستان به دنبال واردات انرژی ارزان قیمت از روسیه نیست

پاکستان به دنبال واردات انرژی ارزان قیمت از روسیه نیست

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد به دنبال واردات نفت و گاز ارزان از روسیه نیست.

به گزارش بازار، درحالیکه مقامات پاکستانی از جمله وزرای دارایی و انرژی پاکستان در یک ماه گذشته از تلاش دولت این کشور برای واردات نفت و گاز ارزان از روسیه خبر داده بودند، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه این کشور در اظهاراتی این موضوع را رد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان که به نیویورک سفر کرده است در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفت ما درحال حاضر از روسیه هیچگونه انرژی ارزان قیمت دریافت نمی‌کنیم و هیچ تلاشی برای واردات نفت ارزان از این کشور نیز صورت نگرفته است.

این اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان درحالی منتشر شد که "اسحاق دار" وزیر دارایی این کشور در چند هفته اخیر در چندین مصاحبه خبری با بیان اینکه ایالات متحده نمی‌تواند اسلام آباد را از خرید نفت روسیه باز دارد، از آغاز مذاکرات میان اسلام آباد – مسکو خبر داده بود.

در همین حال مصدق ملک مشاور وزیر انرژی پاکستان در امور نفت نیز پس از سفر به روسیه و رایزنی با مقامات این کشور مدعی شده بود مسکو با فروش نفت ارزان قیمت به اسلام آباد موافقت کرده و نمایندگان شرکت‌های روسیه‌ای بزودی به پاکستان سفر خواهند کرد.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر قرارگرفتن پاکستان بر سر دوراهی چین – آمریکا اظهار داشت ما معتقدیم می‌توانیم روابط و همکاری‌های خود با این دو کشور را مطابق با منافع ملی گسترش دهیم.

وی گفت روابط پاکستان با آمریکا قدمت زیادی دارد و ما در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در حوزه بهداشت و محیط زیست همکاری گسترده داریم، در روابط اسلام آباد ـ پکن نیز مطابق با اصول همسایگی در قالب روابط راهبردی و اقتصادی رو به افزایش است.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha