۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
پرداخت حقوق کادر سلامت از بودجه وزارت بهداشت غیرقانونی است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پرداخت حقوق کادر سلامت از بودجه وزارت بهداشت غیرقانونی است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، پرداخت حقوق پرسنل وزارت بهداشت از درآمد اختصاصی را غیرقانونی دانست و گفت: دولت باید حقوق پرسنل وزارت بهداشت را پرداخت کند و منابع وزارتخانه باید صرف دارو و بیمارستان‌ها شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان، پرداخت حقوق کادر سلامت از بودجه وزارت بهداشت را غیرقانونی دانست و گفت: حقوق کادر سلامت وزارت بهداشت باید از درآمد عمومی و توسط دولت پرداخت شود.

وی افزود: در گذشته و زمانی که بحث بیمه‌ها و خودگردانی مطرح بود در مجلس قانونی دائمی تصویب شد که بر اساس آن دولت باید هزینه پرسنل وزارت بهداشت را پرداخت می کرد و هزینه دارو، غذای بیماران، تجهیزات و نگهداری از درآمد بیمارستان ها پرداخت می شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم ادامه داد: در واقع دولت موظف به پرداخت حقوق نیروی انسانی شد که باید ارائه خدمات می داد و هیچ کس حق نداشت درآمد اختصاصی وزارت بهداشت را خرج پرداخت حقوق کارمندان می کرد.

پزشکیان یادآور شد: متاسفانه وزارت بهداشت توان پرداخت پول تجهیزات، دارو و غذای بیماران را ندارد و به جای هزینه کرد بودجه در مسیرهای مشخص شده بودجه و منابع را خرج پرداخت هزینه پرسنل شرکتی، خدماتی و روزمزد می کند و به دلیل این اقدام غیرقانونی در پرداخت پول دارو تعلل می شود و به تبع آن داروخانه ها با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند دارو تامین کنند و بیماران مجبور هستند دارو را از جای دیگر تهیه کنند در حالی که این موضوع خلاف قانون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت به هیچ وجه حق ندارد از درآمد اختصاصی حقوق پرسنل را پرداخت کند و در حال حاضر دارد خلاف قانون عمل می کند و با این کار خود را به بازار دارو، داروخانه و تجهیزات پزشکی بدهکار می کند و از سویی به مردم برای خرید دارو فشار وارد می کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha