۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
صادرات ۳.۷ میلیارد دلاری فولاد و محصولات فولادی در ۸ ماهه سال جاری

صادرات ۳.۷ میلیارد دلاری فولاد و محصولات فولادی در ۸ ماهه سال جاری

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فولاد و محصولات پایین دستی از کشورمان به مقاصد مختلف صادر شده است.

به گزارش بازار، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فولاد و محصولات پایین دستی از کشورمان به مقاصد مختلف صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آمارهای منتشر شده گمرک، روند رشد صادرات فولاد ایران در آبان ماه نیز ادامه داشته و برای دومین ماه متوالی شاهد صادرات بالای یک میلیون تن فولاد در ماه هستیم.

عملکرد آبان‌ماه ۱۴۰۱ حاکی از صادرات یک میلیون و ۱۴۴ میلیون تنی انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۶۸ میلیون دلار دارد که بالاترین سطح تاریخ ماه آبان است.

در مجموع هشت ماه امسال، ایران ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تن فولاد و محصولات پایین دستی به ارزش سه‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی حدود هشت درصد کمتر از سال قبل بوده است.

«امیر صباغ» مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو در این زمینه معتقد است: با توجه به شتاب رشد صادرات و فروش‌های فولادسازان بزرگ در ماه جاری، انتظار رشد صادرات در مجموع سال جاری محتمل است.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha