۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
لزوم تغییر تحقیقاتی و اجرایی در تولید محصولات زراعی
 معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد

لزوم تغییر تحقیقاتی و اجرایی در تولید محصولات زراعی

مهاجر، معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه انتقال تکنولوژی باید در سطح مزرعه و کشاورز رخ دهد، گفت: باید نگاه تحقیقاتی و اجرایی در تولید محصولات زراعی و سبزی و صیفی تغییر کند.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معرفی و تجلیل از محققان برتر بخش کشاورزی و رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی، افزود: بخش زراعت ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و همه محصولات اساسی در این بخش قرار گرفته که مسئولیت ما را سنگین کرده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در برخی بخش‌های تحقیقاتی عقب افتاده‌ایم، اظهار داشت: با اقدامات دولت سیزدهم مقاله محوری به انتقال تکنولوژی در سطح مزرعه و کشاورز محوری تبدیل شده است.

اوگفت: حرکت کشور در تولید محصولات اساسی رو به جلو است اما می‌توانیم با یک تغییر محوری، یافته‌ها را به کشاورزان انتقال دهیم که این امر سرعت یابد.

مهاجر ادامه داد: پژوهشگران باید در مزرعه باشند تا مشکلات از سرزمین به آزمایشگاه‌ها انتقال یابد تا شرایط بهتری برای تولید فراهم شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون کشور در تولید بذر هیبرید برنج، کلزا و سویا عقب است که باید روی آن در دانشگاه‌ها کار شود.

او افزود: نیاز سالانه کشور به سویا تنها در بخش صنعت طیور ۴/۵ میلیون تن است که باید برای افزایش تولید این محصول با وجود کم‌آبی در کشور اقدامی صورت گیرد.

مهاجر با اشاره به اینکه سویا در دنیا ۱۴ هزار واریته دارد، تصریح کرد: جم پلاس را فقط آمریکا دارد که به دلیل تحریم‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین کشور ما در جم پلاس ضعیف است که باید این مهم از چین وارد ایران شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واریته کنجد نیز نیازمند تغییر است، گفت: جامع‌نگری را باید از تحقیقات شروع کنیم، به طوری که وقتی پژوهشگری بذری را معرفی می‌کند کود و سم مناسب و زمان کاشت و آبیاری آن نیز را معرفی شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha