۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
گزینه بهتری از برجام نداریم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

گزینه بهتری از برجام نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در شرایط کنونی برجام در وضعیت دشواری قرار دارد، اما گزینه بهتری نداریم که اطمینان حاصل کند ایران سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد.

به گزارش بازار، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی، در جمع خبرنگاران بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت که توافق هسته‌ای در وضعیت دشواری قرار دارد، اما گزینه بهتری نداریم.

وی گفت: من امروز وزرا را در جریان اخرین وضعیت توافق هسته‌ای قرار دادم. در شرایط کنونی برجام در وضعیت دشواری قرار دارد، اما بنظرم گزینه بهتری نداریم که اطمینان حاصل کند ایران سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد.

این مقام اتحادیه اروپا افزود که از نظر او تحریم‌های مرتبط با مسائل حقوق بشری و مشارکت ادعایی ایران در جنگ اوکراین باید از مساله توافق هسته‌ای تفکیک شود.

بورل با بیان که هرچند مذاکرات وین در وضعیت بن‌بست قرار دارد و اقدامات هسته‌ای ایران مایه نگرانی اروپاست، افزود: باید تا حد امکان به تعاملات ادامه دهیم و تلاش کنیم که توافق احیا شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در پی مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته در جلسه امروز، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بر حمایت از اجرای موثر برجام تاکید کردند.

وی درباره دورنمای توافق برای از سرگیری اجرای برجام اظهار داشت که تحریم‌های اتحادیه اروپا «مطمئناً فضای مناسبی را برای پیشرفت در روابط بین اتحادیه اروپا و ایران ایجاد نمی‌کند، اما توافق هسته‌ای ارتباطی به روابط اتحادیه اروپا و ایران ندارد، موضوع فراتر این است و بسیاری از کشورهای دیگر نیز درگیر هستند.»

کد خبر: ۱۹۳٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha