۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
بهینه‌سازی مصرف گاز تنها به‌عهده وزارت نفت نیست
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

بهینه‌سازی مصرف گاز تنها به‌عهده وزارت نفت نیست

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که بهینه‌سازی مصرف گاز و انرژی تنها به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی گاز نیست و به عزمی ملی نیاز دارد.

به گزارش بازار، مجید چگنی امروز (دوشنبه، ۲۱ آذرماه) در گردهمایی پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران که در ساختمان ستاد این شرکت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: روند تحولات در دنیا بسیار شتابنده است و پیشرفت‌ به‌ویژه در حوزه علم و فناوری نشانه اقتدار کشورها و بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: همه کشورها با هدف اینکه بتوانند در حوزه سیاسی خود را تثبیت کنند به توسعه پژوهش روی می‌آورند و این اصل و راهبردی مهم در همه دنیاستم ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و اگر ما هم بخواهیم استقلال و ثبات کشور را تضمین کنیم باید توانایی‌ها در این حوزه را به‌منصه ظهور بگذاریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: پس از انقلاب تاکنون در حوزه‌های مختلفت به‌ویژه حوزه دفاعی به مدد فرهیختگانمان در دنیا، حرفی برای گفتن داریم، بنابراین این توانمندی برای پیشرفت در همه حوزه‌ها وجود دارد.

چگنی اظهار کرد: در صنعت نفت و گاز نیز شاهد نهادینه شدن دانش هستیم، اما همچنان راه‌های زیادی در پیش داریم و انتظار بیشتری وجود دارد. اکنون در کشورهای در حال توسعه بیش از ۵ درصد منابع در حوزه علم و فناوری هزینه می‌شود و به نظر می‌آید این موضوع باید بیشتر مورد توجه مسئولان در کلان قرار گیرد و جذب هدفمند سرمایه و اعتبارات در دستور کار باشد.

وی با تأکید بر سامان‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان و تداوم رویکرد ساخت داخل و توجه به تولید در سال‌های آینده افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور این شرکت‌ها در صنعت گاز و تجاری‌سازی صنعت فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: با بهینه‌سازی و کنترل مصرف گاز طبیعی در کشور امکان گازرسانی به همه مشترکان در بخش‌های مختلف وجود خواهد داشت، اما با وضع مصرف کنونی بی‌شک دچار مشکل هستیم. با این حال می‌توان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی از سوی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط و نهادینه‌ کرد، زیرا این وظیفه تنها به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران نیست و نیاز به عزمی ملی و فرابخشی دارد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در حوزه صنعت گاز نیز در حاشیه این نشست رونمایی شد و مدیرعامل و مدیران شرکت ملی گاز ایران از آن بازدید کردند.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha