۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
انتشار نسخه جدید گوگل کروم با قابلیت پشتیبانی از Passkey در تمامی سیستم عامل ها
تازه های نرم افزاری؛

انتشار نسخه جدید گوگل کروم با قابلیت پشتیبانی از Passkey در تمامی سیستم عامل ها

مرورگر محبوب و پر طرفدار گوگل کروم به تازگی از نسخه به روز رسانی شده جدید خود برای هر سه سیستم عامل اندروید، مک و ویندوز ۱۱ خبر داده که از قابلیت پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) برخوردار است.

به گزارش بازار؛ مرورگر محبوب و پر طرفدار گوگل کروم به تازگی از نسخه به روز رسانی شده جدید خود برای هر سه سیستم عامل اندروید، مک و ویندوز ۱۱ خبر داده که از قابلیت پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) برخوردار است.

البته پشتیبانی از این قابلیت از ماه اکتبر و از نسخه ۱۰۸ به این سو در مرورگر کروم قعال شده و چندان هم قابلیت جدید نیست. اما گوگل ظاهرا استفاده از این قابلیت را در دستور کار خود قرار داده و به یکی از ویزگی های دائمی کروم تبدیل کرده است.

بهتر است بدانیم قابلیت کلید عبور در حقیقت به جای قابلیت های قدیمی مانند رمز عبور و یا احراز هویت دو فاکتوری به کروم اضافه شده که با استفاده از آن، کاربران می توانند با باز نمودن قفل گوشی، به صورت همزمان تمامی پسوردهای ذخیره شده در وب سایت های مورد رجوع خود را فعال نموده و دیگر نیازی به وارد کردن هر باره نام کاربری و پسورد برای سایت های مختلف وجود ندارد. گوگل همچنین مدعی شده که استفاده از این قابلیت بسیار امن تر از روش های سنتی پیشین مانند استفاده از پسورد است.

همانطور که گفته شد، تمامی نسخه های گوگل کروم به این قابلیت مجهز شده اند که می توان آن را با برنامه مدیریت پسورد گوگل (Google Password Manager) در سیستم عامل اندروید و همچنین iCloud Keychain برای سیستم عامل مک نیز همگام نمود.

کد خبر: ۱۹۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha