۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
احتمال افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو

امروز فعالین و معامله گران بازارهای مالی و سهام در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت تولید کننده در آمریکا هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- امروز فعالین و معامله گران بازار های مالی و سهام در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت تولید کننده در آمریکا هستند. پیش بینی ها نشان می دهد که تغییرات قابل توجهی در تورم تولید کننده نسبت به ماه قبل ایجاد نخواهد شد، اما در صورتی که سطح تورم نسبت به اعلام قبلی با کاهش همراه باشد می تواند انتظارت نرخ بهره ای را بیش از پیش کاهش دهد، و این موضوع می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار و افزایش تقاضا برای بازار های سهام، کالا و فلزات شود. کاهش سطح تورم تولید کننده می تواند نشان دهنده موفقیت سیاست های پولی فدرال رزرو در کنترل سطح بالای تورم باشد و این نهاد می تواند سیاست های پولی هاوکیش و انقباضی را با سرعت کمتری پیش ببرد. این به این معناست که انتظارات نرخ بهره ای کاهش می یابد و احتمال افزایش ۰.۵ درصدی و یا حتی ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو که هفته آینده برگزار می شود، تقویت خواهد شد. در حال حاضر احتمال اول افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در این نشست خواهد بود. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در شرایط صعود میان مدت و اصلاح زمانی کوتاه مدت در حرکت است و در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی است.

۲- در بازار نفت وشاخص نفت برنت، قیمت پس از یک اصلاح کوتاه مدت به موج نزولی بازگشته و احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی است. سطح حمایتی ۷۶ دلاری، کمترین سطح قیمت نفت در یکسال اخیر است و واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده است. احتمال حرکات اصلاحی کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد.

۳- در بازار طلا، پس از اصلاح کوتاه مدت نزولی، قیمت به موج صعودی بازگشته است و احتمال اول در میان مدت همچنان ادامه روند صعودی است. از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به محدوده مقاومتی ۱۸۰۰ دلار، تعیین کننده است. در کوتاه مدت اخبار امروز از شاخص تورمی قیمت تولید کننده آمریکا با اهمیت خواهد بود. در صورتی که این شاخص کمتر از انتظار ها اعلام شود، می تواند موجب کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا شود، و در نتیجه احتمال اول کاهش تقاضا برای دلار و افزایش قیمت طلا خواهد بود. سناریوی دوم افزایش تورم تولید کننده است، که می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha