۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۹
حمایت از بورس تهران آرام و طولانی مدت باشد
کارشناس بازار سرمایه:

حمایت از بورس تهران آرام و طولانی مدت باشد

وضعیت حمایت از بورس تهران نباید صرفا در یک بازه کوتاه مدت صورت بگیرد بلکه این روند باید آرام و طولانی مدت باشد که پس از یک دوره صعود بار دیگر شاهد برگشت به دوران رکودی و ریزشی باشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی اصغرزاده، کارشناس بازار سرمایه، به واکاوی بورس تهران در مسیر صعودی اخیر پرداخت و به بورسان گفت: یکی از دلایل کاهش قدرت روند صعودی بازار سهام طی روزها و هفته‌های گذشته، کم‌رنگ شدن حمایت‌ها و همچنین کاهش تب و تاب نرخ دلار در بازار آزاد بوده است که این موضوعات در کنار وجود چشم‌انداز نه چندان مناسب از فضای سیاسی و اقتصادی کشور، ‌ موجب ارزش معاملات پایین و خروج روزانه پول شده است.

وی بر این اعتقاد است که وضعیت حمایت از بورس تهران نباید به صورت انفجاری و صرفا در یک بازه کوتاه مدت صورت بگیرد بلکه این روند باید آرام و طولانی مدت باشد که پس از یک دوره صعود بار دیگر شاهد برگشت به دوران رکودی و ریزشی باشیم.

اصغرزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عملکرد سازمان بورس طی چند وقت اخیر صحبت کرد و برخی از اقدامات این سازمان را مثمر ثمر دانست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برخی از تصمیمات سازمان طی چند وقت اخیر همچون افزایش عمق سفارش‌ها، الزام شرکت‌ها به افزایش شفافیت اطلاعاتی و... اتفاقات بسیار خوبی را رقم زد اما برخی از مسائل دیگر وجود دارند که باید به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

وی ادامه داد که موضوع برگزاری مجامع شرکت‌ها و توجه به حقوق سهامداران خرد همچنان یکی از چالش‌های بورس تهران است و سازمان بورس باید به صورت جدی به عنوان سازمان ناظر بر روند برگزاری این مجامع، عملکرد شرکت‌ها و پاسخگویی به سهامداران توجه کافی را داشته باشد.

اصغرزاده در پایان عنوان کرد که بعید است در ادامه سال بورس تهران بتواند جاماندگی خود از بازارهای موازی را جبران کند اما می‌توان گفت که توانایی همراهی و حتی پیشی گرفتن از آن‌ها را در ماه‌های پیش رو داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha