۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
آغاز تولید برق در مزارع غلات فرانسه

آغاز تولید برق در مزارع غلات فرانسه

پس از موفقیت آمیز بودن مراحل آزمایشی طرح تولید برق در مزارع غلات فرانسه، اجرای این پروژه به صورت انبوه و کاربردی در مجتمع‌های صنعتی آغاز شد.

به گزارش بازار، نخستین مجتمع کشت و صنعت در منطقه Haute-Saône در شمال شرقی فرانسه، تولید برق خورشیدی در مزارع غلات را که پیش از این ناممکن تصور می‌شد، آغاز کرد.

نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید برق پیش از این نیز در مزارع و باغ‌های کشاورزی صورت می‌گرفت، اما اجرای این کار در مزارعی که گیاهان آن برای رشد به نور فراوان خورشید نیاز دارند، غیر ممکن و یا دستکم محدود و غیر کاربردی تصور می‌شد.

همزمان با بحران انرژی برای اروپا که با وقوع جنگ اوکراین تشدید شد، دولت‌های متعددی مجبور به پرداخت یارانه و اتخاذ راهکارهای دیگری برای حمایت از کشاورازن شدند که تشویق به استفاده از انرژی‌های جایگزین از مهمترین آن‌ها بود.

در فرانسه، شرکت TSE برای تجهیز مزارع غلات به نیروگاه‌های خورشیدی اعلام آمادگی کرد و گزارش داد که مراحل آزمایشی این طرح را با موفقیت سپری کرده است.

این شرکت پس از اجرای پروژه‌هایی در مقیاس‌های کوچک، نخستین پروژه در سطح صنعتی و انبوه را با نصب ۵۵۰۰ پنل خورشیدی در مزرعه‌ای در شهر کمون آمانس اجرا و اعلام کرده است که آماده تجهیز مزارع در سراسر این کشور است.

این طرح در صورت موفقیت در گستره وسیع، می‌تواند انقلابی در صنعت کشاورزی و پانل‌های خورشیدی باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha