۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
۱۲ کارگروه تخصصی بررسی و جمع بندی پیشنهادات کردستان در برنامه پنجم توسعه آغاز به کار کردند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۱۲ کارگروه تخصصی بررسی و جمع بندی پیشنهادات کردستان در برنامه پنجم توسعه آغاز به کار کردند

سنندج – ازهاری؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از تشکیل و آغاز به کار ۱۲ کارگروه تخصصی بررسی و جمع بندی پیشنهادات کردستان در راستای تدوین برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد

ارسلان ازهاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت توجه به برنامه های توسعه بالادستی، اظهار کرد: در راستای احصا و جمع بندی نظرات و پیشنهادات استان کردستان به منظور درج در احکام برنامه هفتم توسعه ۱۲ کارگروه تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شده است.

وی افزود: این ۱۲ کارگروه به ریاست معاونین استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیری دستگاه های ذیربط تشکیل شده است و اولین بار است که نظرات استان ها درتدوین برنامه توسعه بدینگونه احصا و مورد توجه قرار می گیرد.

ازهاری گفت: این ۱۲ کارگروه مشتمل بر کارگروه های انرژی، صنایع معدنی و پتروشیمی، مسکن، اصلاحات ساختاری بودجه، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی، حکمرانی یکپارچه منابع و مصارف آب، اقتصاد دیجیتال، قطب های منطقه ای تولید و تجارت و ترانزیت، امنیت غذایی و تلفیق می باشد.

وی بیان کرد: این کارگروه ها در راستای اجرای تکالیف استان ها برای تدوین برنامه هفتم توسعه با رویکرد مساله محوری و برای تحقق شعار توسعه توام با عدالت ایجاد شده است.

ازهاری بیان کرد: در راستای اقدامات صورت گرفته طرح ۱۲ مساله کلیدی و ۱۵ موضوع اولویت دار در استان و بحث و گفتگو درباره آنها بیانگر اهمیت نقطه نظرات استان ها در تدوین برنامه هفتم توسعه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: نظرات، پیشنهادات و موضوعات کلیدی و اولویت دار استان که نیاز به حکم قانونی یا اصلاح قانون دارند در ۱۱ کارگروه با عضویت دستگاه های اجرایی متولی و مرتبط مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: احکام پیشنهادی این ۱۱ کارگروه در نهایت در کارگروه تلفیق با عضویت روسا و دبیران کارگروه ها نهایی و جمع بندی شده و در کاربرگ های مخصوص جهت درج در برنامه هفتم توسعه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می شود.

ازهاری اضافه کرد: پیشنهادات استان ها بر مبنای تمرکززدایی و تفویض اختیار و نیز اصلاح نظام درآمد و هزینه استان ها بوده و هدف اصلی و آرمانی برنامه هفتم توسعه پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است و بر آن تاکید شده است.

وی افزود: سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در هفت حوزه اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فناوری و آموزشی، سیاسی و سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری و حقوقی و قضایی ابلاغ شده و با توجه به چهارچوب های ابلاغی آنچه در تدوین برنامه هفتم توسعه مهم است مساله محور بودن است.

ازهاری با اشاره به ضرورت مشارکت جدی استان ها و دستگاه های اجرایی استانی در تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور، گفت: دستورالعمل های تدوین برنامه و شیوه مشارکت استان ها قبلاً از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین و ابلاغ شده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha