۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
بورس برای صعود نیاز به زمان دارد| نگاه سهامداران به کدامین گروه‌ها باشد!؟
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

بورس برای صعود نیاز به زمان دارد| نگاه سهامداران به کدامین گروه‌ها باشد!؟

سلطانی کارشناس بازارهای مالی گفت: شرایط بنیادی در بازار به شکل واضحی نشان دهنده آمادگی بازار برای صعود می باشد اما تا فراهم شدن شرایط صعود زمان بیشتری نیاز است.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر مهرناز سلطانی کارشناس و مدرس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی روند بازار بورس در هفته آتی، اظهار داشت: به نظر هفته آینده نیز روند معاملات در بازار بورس همانند دو الی سه هفته اخیر به شکل درجا زدن باشد و با توجه به قطعی گاز برخی پتروشیمی ها و صنایع سیمانی، احتمال افت در این دو گروه زیاد باشد.
سلطانی افزود: در گروه خودرویی نیز احتمال افت خفیف و اصلاح قیمت ۱۰ الی ۱۵ درصدی وجود دارد.


بازار سرمایه در حالت انتظار

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به اینکه در روزهای اخیر چندان شاهد افت ارزش معاملات در بازار نبودیم، ابراز داشت: در عین حال می‌توان منتظر شروع یک روند مثبت بود، ولی با توجه به شرایط تکنیکال هنوز جا برای وقت تلف کردن و درجا زدن وجود دارد، فعالان بازار می‌توانند گروه‌های غذایی، دارویی و کانی غیرفلزی را مدنظر قرار دهند و در کل باید به دنبال تک سهم ها در گروه‌ها برای سرمایه گذاری باشند.

بورس برای صعود نیاز به زمان دارد| نگاه سهامداران به کدامین گروه‌ها باشد!؟
سلطانی با اشاره به افزایش نرخ دلار، طلا، سکه و مهم تر از آن افزایش نرخ دلار نیمایی، تأکید کرد: اکثریت فعالان بازار منتظر شروع یک روند صعودی در بازار هستند، همچنین شرایط بنیادی در بازار نیز به شکل واضحی نشان می‌دهد که بازار آمادگی یک صعود را دارد، اما تا فراهم شدن شرایط صعود زمان بیشتری نیاز است.

با توجه به شرایط تکنیکال هنوز جا برای وقت تلف کردن و درجا زدن وجود دارد، فعالان بازار می‌توانند گروه‌های غذایی، دارویی و کانی غیرفلزی را مدنظر قرار دهند و در کل باید به دنبال تک سهم ها در گروه‌ها برای سرمایه گذاری باشند

این تحلیلگر بازارهای مالی در نهایت خاطر نشان کرد: اتفاقی که در دوره های قبلی شاخص نیز دیده ایم، پس از یک افت شدید، شاهد یک رشد شدید هستیم و سپس بازار برای مدتی تثبیت شده و در نهایت به روند صعودی می‌رویم.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha