۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
ریزش احتمالی در انتظار جفت ارز پوند به دلار پیش از اعلام تصمیم بانک های مرکزی انگلیس و آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش احتمالی در انتظار جفت ارز پوند به دلار پیش از اعلام تصمیم بانک های مرکزی انگلیس و آمریکا

نرخ برابری پوند/دلار آمریکا طی این هفته با تمرکز سرمایه گذاران بر روی داده های اقتصادی قوی اخیر منتشر شده از سوی فدرال رزرو ایالات متحده، دچار ریزش شده و به نظر می رسد این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار؛ نرخ برابری پوند/دلار آمریکا طی این هفته با تمرکز سرمایه گذاران بر روی داده های اقتصادی قوی اخیر منتشر شده از سوی فدرال رزرو ایالات متحده، دچار ریزش شد. این جفت به پایین ترین سطح خود روی ۱.۲۱۳۸ سقوط کرده که چند پیپ کمتر از بالاترین سطح ۱.۲۳۵۷ هفته گذشته است.

اکنون تمرکز سرمایه گذاران این جفت ارز روی تصمیمات هفته آینده مربوط به تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان (BoE) معطوف شده است.

اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو پس از افزایش ۴۰۰ واحدی نرخ بهره در طول سال جاری، اکنون این نرخ را در ماه دسامبر ۰.۵۰ درصد افزایش دهد. گزارش های اخیر حاکی از آن است که فدرال رزرو در ماه های آینده به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

از جنبه مثبت، نشانه هایی دال بر این موضوع وجود دارد که فدرال رزرو در مبارزه با تورم موفق شده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه نوامبر به ۷.۷ درصد کاهش یافته و نشانه هایی وجود دارد که این روند ادامه دارد. قیمت بنزین به پایین ترین سطح در ۱۲ ماه گذشته رسیده و این در حالیست که قیمت اکثر اقلام مصرفی شروع به کاهش کرده است. ایالات متحده آخرین آمار تورم را هفته آینده منتشر خواهد کرد.

پیش بینی نرخ GBP/USD

GBP/USD

نمودار بالا نشان می دهد که نرخ مبادله پوند به دلار طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. در طول مسیر، این جفت از میانگین متحرک ۵۰ روزه بالاتر رفته در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر سطح خنثی نزول کرده است. همچنین یک الگوی گُوِه در حال افزایش را تشکیل داده که معمولاً یک علامت نزولی است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد قبل از اعلام تصمیمات بانک مرکزی و فدرال رزرو، دچار اصلاح خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد، سطح مقاومت بعدی برای رصد در نقطه ۱.۱۶۳۶ قرار دارد که بالاترین سطح ۲۶ اکتبر محسوب می شود. حد ضرر برای این معامله روی ۱.۲۲۷۰ قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha