۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
بیش از ۳۰۰ قانونگذار جهان خواستار لغو بدهی کشورهای در حال توسعه شدند
به رهبری نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا؛

بیش از ۳۰۰ قانونگذار جهان خواستار لغو بدهی کشورهای در حال توسعه شدند

بیش از ۳۰۰ قانونگذار از سرتاسر جهان از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواستند تا در پاسخ به کرونا، بدهی فقیرترین کشورهای جهان را لغو و برای مقابله با یک رکود جهانی منابع اعتباری خود را تقویت کنند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، این جنبش که به رهبری «برنی سندرز» نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا و «ایلهام عمر» نماینده دموکرات اهل مینیسوتا به راه افتاده است، در حالی شکل گرفته است که نگرانی ها از اینکه کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور تحت تاثیر پاندمی ویران شوند، افزایش یافته است.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴.۲ میلیون نفر از مردم جهان را درگیر کرده و بالغ بر ۲۸۷ هزار و ۳۴۹ تن را به کام مرگ کشانده است.

تعطیلی گسترده با هدف تهدید شیوع ویروس، تاثیرات منفی عمیقی را بر اقتصاد جهان گذاشته و می گذارد؛ به ویژه در کشورهای فقیر با ساختار بهداشتی ضعیف، بدهی زیاد و منابع معدود برای مدیریت بحران دوگانه بهداشتی و اقتصادی.

«کریستالینا جورجیوا» رییس صندوق بین المللی پول روز گذشته اعلام کرد که این نهاد «به احتمال فراوان» پیش بینی کاهشی خود را از تولید ناخالص داخلی جهان بار دیگر با روندی نزولی اصلاح خواهد کرد؛ براساس پیش بینی صندوق اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به اندازه ۳درصد کوچک خواهد شد. جورجیوا در ادامه گفت که کشورهای در حال توسعه برای گذر از توفان، به بیش از ۲.۵ تریلیون دلار اعتبار نیاز دارند.

کد خبر: ۱۹٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha