۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳
انتقال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله غرب
در ۸ ماه امسال انجام شد

انتقال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله غرب

از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، بیش از ۸۷۱ میلیون لیتر نفت خام و ۶۹۳ میلیون لیتر فرآورده با مجموع یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون لیتر، از طریق خطوط لوله ۸ و ۱۶ اینچ دریافت و به شرکت‌های مقصد ارسال شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، نادر سلحشور در این باره گفت: در هشت ماهه امسال، ۸۶ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۸۰ لیتر نفت خام از طریق خط لوله ۸ اینچ نفت‌شهر - کرمانشاه و ۷۸۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۸۹ لیتر نفت خام با خط لوله ۱۶ اینچ برداسپی کرمانشاه دریافت و به شرکت پالایش نفت کرمانشاه تحویل و ارسال شد.

وی افزود: در مدت یادشده ۵۵۶ هزار و ۶۲۳ هزار و ۱۳۲ لیتر نفت‌گاز، ۳۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۹۶۸ لیتر نفت سفید و ۱۰۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۰۹ لیتر بنزین از طریق خط لوله ۱۶ اینچ انتقال نفت خام و فرآورده افرینه - کرمانشاه دریافت شده است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب تأکید کرد: مقدار نفت و گاز ارسال‌شده به شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، ۳۰۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۴۲۵ لیتر بود، همچنین ۶۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۴۹ لیتر بنزین نیز به این شرکت انتقال یافت.

سلحشور مقدار نفت سفید ارسال‌شده به شرکت پتروشیمی بیستون (L.A.B) را ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۷۵ لیتر اعلام کرد.

به گفته وی، در این مدت، ۱۵۷ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۲۸ لیتر نفت گاز، ۱۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۳۳ لیتر نفت سفید و ۴۴ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۶۰ لیتر بنزین از طریق خط لوله ۱۰ اینچ انتقال فرآورده کرمانشاه - سنندج به تأسیسات انتهایی این شهر ارسال شد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب تصریح کرد: در مدت زمان یادشده، ۹۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۷۹ لیتر نفت‌گاز به‌عنوان سوخت جایگزین به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شده است.

سلحشور تعداد مخازن تحویلی را ۳۲۳ دستگاه اعلام کرد.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب وظیفه انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی را در ناحیه جغرافیایی غرب کشور در مسیرهایی به طول ۲۳۶ و ۱۷۱ و ۱۲۷ و ۲۱ کیلومتر برعهده دارد. مرکز این منطقه در شهر کرمانشاه و در جوار پالایشگاه قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha