۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تصویب ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تصویب ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

بیرجند- شریعتی فر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت نهم، ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۴۲۳ میلیون دلار در حوزه های مختلف مصوب شده است.

مجتبی شریعتی فر در گفت وگو با بازار با بیان اینکه در سال جاری ۳۲ واحد تولیدی که کمتر از ظرفیت اسمی کار می کردند، به چرخه تولید برگشتند، گفت: همچنین حدود ۵۴ واحد تولیدی جدید با اشتغال هزار ۴۵ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ابتدای سال جاری ۱۰۲ واحد تولیدی راکد احیا و برای ۵۱۱ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است، اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم، ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۴۲۳ میلیون دلار در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی مصوب شده که این واحدها طی سنوات اینده آغاز به کار می شود.

شریعتی فر از هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری در راستای تسهیلات تکلیفی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای هزار و ۲۷۱ واحد ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بنا به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی، هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع جزء دو تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ در اختیار استان قرار گرفته که به محض تخصیص، در اختیار هشت دستگاه اجرایی و نهاد متولی این حوزه قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha