۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه مهندسی پزشکی ایران در روسیه

شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه مهندسی پزشکی ایران در روسیه

شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه مهندسی پزشکی، داروسازی و بهداشت و درمان ایران امسال در نمایشگاه بین‌المللی روسیه حضوری پر رنگ داشتند.

به گزارش بازار، هفته بهداشت و سلامت با گشایش سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مهندسی پزشکی، داروسازی بهداشت و درمان با حضور ۸۰۰ شرکت از ۳۵ کشور، از جمله ایران آغاز شد.

اتفاق ویژه نمایشگاه امسال، اختصاص یک سالن کامل به ایران است تا ۳۱ شرکت دانش‌بنیان کشورمان در قالب ۲۳ غرفه، پررنگ‌ترین حضور کشورمان در طول برپایی این نمایشگاه رقم بخورد.

شرکت‌های ایرانی با عرضه جدیدترین تجهیزات و دستگاه‌های حوزه مهندسی پزشکی، داروسازی، سی‌تی‌اسکن، بیهوشی، ونتیلانور، یونیت‌های دندانپزشکی نسل جدید، ایمپلنت‌های دندانی و فناوری‌های نوین حوزه بهداشت و درمان، نظر بسیاری از شرکت‌های روسی را برای همکاری جلب کردند.

تاتیانا سرچینکوا، مدیر یک شرکت تجهیزات پزشکی در روسیه پس از بازدید از غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در علم و فناوری مهندسی پزشکی وی را شگفت‌زده کرده است، گفت: محصولات ایرانی حتی از نمونه‌های اروپایی و آمریکایی بهتر است و به همین دلیل شرکت تحت مدیریت وی علاقمند است نیازمندی‌های خود را از این به بعد، از ایران تامین کند.

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم که برای شرکت در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی به روسیه سفر کرده است، با همراهی شبیب جویجری، نماینده ادوار و عضو این کمیسیون و کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه، همزمان با گشایش پاویون جمهوری اسلامی ایران، از غرفه‌های کشورمان بازدید کرد.

جلال‌زاده پای صحبت‌های مدیران شرکت‌های ایرانی نشست و موانع و مشکلات صادرات تجهیزات پزشکی، بهداشتی و دارویی به روسیه را جویا شد.

جلال‌زاده با ابراز خرسندی از افزایش چشمگیر مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه گفت: مجلس شورای اسلامی با همکاری دستگاه سیاست خارجی و سفارت ایران در روسیه تلاش می‌کند با وضع قوانین مناسب، موانع و مشکلات را برطرف و مراودات اقتصادی بین ایران و روسیه را تسهیل کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha