۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور| وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی فرم «ج» را قرمز می کند
رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد

احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور| وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی فرم «ج» را قرمز می کند

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور در کنار حرم عبدالعظیم بزودی احداث و تکمیل می شود گفت: دریافت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی فرم «ج» را قرمز خواهد کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ١٠ هزار واحد مسکن شهری با همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی در پاسخ به این پرسش که آیا متقاضیان وام مسکن روستایی می توانند در نهضت مسکن ملی نیز ثبت نام کنند؟ گفت: سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ١٨ درصد است که وام گیرنده با مساعدت دولت در نهایت ۵ درصد سود می‌پردازد و ١٣ درصد باقیمانده را دولت به عنوان یارانه پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: قرار بر این است که فرم بند «ج» افرادی که این تسهیلات یارانه ای را دریافت می‌کننند سبز شود و افرادی که فرم بند «ج» آنها قرمز است نمی‌تواند متقاضی وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی باشند. پس این افراد نمی توانند در طرح نهضت ملی مسکن نیز ثبت نام و متقاضی باشند.

او در پاسخ به این پرسش که دولت از بابت این مساعدت در نرخ سود وام مسکن روستایی چه میزان یارانه می دهد؟ ادامه داد: ولت بابت هر وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی و شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر ۴۶ میلیون تومان یارانه می‌پردازد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و مشکلاتی که از بابت متمم و اصلاحیه دولت برای این وام پیش آمده است گفت: مشکل پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی رفع شده است و باید اینجا از مساعدت دولت و بانک ها و سازمان برنامه و بودجه تشکر ویژه ای داشت. خوشبختانه دو مشکل عمده این وام یعنی عدم پرداخت وام در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و زنجیره‌ای نبودن ضمانت حل شده و روند پرداخت وام تسریع شده است.

وی اظهار داشت: در بحث وام مسکن روستایی مشکلاتی درباره سفته زنجیره سه نفره ایجاد شده بود که این مشکل حل شد و سفته سه نفره زنجیره به تصویب رسید، در حال حاضر تنها سفته مورد نیاز زنجیره سه نفره است. 

نیکزاد ادامه داد: آذرماه سال گذشته، وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب شد اما روند پرداخت آن با موانعی روبرو شد بنابراین با توجه به این مسئله به روستائیان اعلام شد که فعلا با همان ۱۰۰ میلیون تومان کار ساخت واحدها را انجام دهند تا مشکل وام برطرف شود. خوشبختانه در حال حاضر این مشکل متمم برطرف شده و افرادی که وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده بودند می توانند یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی دیگر نیز دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: با توجه به آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی تاکنون ۴۵ هزار نفر مشمول دریافت ما به‌التفاوت وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌شوند که تاکنون ۵ هزار قرارداد با بانک امضا شده است. و همانطور که اعلام شد متقاضیان می توانند با مراجعه به تمام ۹ بانک عامل درخواست وام کنند.

وی تصریح کرد: روستائیان اگر در جایی با مشکل دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی یا متمم ۱۰۰ میلیون تومانی آن مواجه شدند به شعب بنیاد مسکن مراجعه کرده تا ما سریعا این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته وی ، قرار بر این شد هر متقاضی که پس از تاریخ ١۴٠٠.٨.۵ برای دریافت وام مسکن روستایی اقدام کرده مشمول متمم وام ١٠٠ میلیون تومانی شوند و سقف تسهیلات دریافتی آنها به ٢٠٠ میلیون تومان برسد. 

نیکزاد همچنین در خصوص متمم پرداخت تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز پرداخت می‌شود. این شهرها همان روستاهای سابق هستند که به هر دلیلی این روزها با افزایش جمعیت به شهر تبدیل شده اند و الان ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند. پس می توانند با دریافت این وام به بهتر شدن سیمای شهر و بالا بردن امنیت واحدهای مسکونی کمک کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از مشارکت بنیاد مسکن با شهرداری تهران برای ساخت بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور با ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو در جوار حرم عبدالعظیم حسنی خبر داد و گفت: این پارکینگ در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 0
      آقای نیکزاد ضمن تشکر از زحمات شما. بنیاد مسکن شهرستان ها که زیر نظر شماست میگه وام 200میلیونی شهرهای کوچک ومتمم برا ما ابلاغ نشده. تکلیف بانکها هم که معلومه. شما اول تکلیف بنیاد مسکن مشخص کنید
    • ناصر IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 0
      آقای نیکزاد این همه وعده این همه شعار پس کجاست کجا داره پرداخت میشه وام مسکن روستایی 200 میلیونی ، تمام بانکهای عامل میگن طبق بندی ک تو بخشنامه بانک ملی مرکزی قید شده از دادن وام بدون ضامن معذوریم و پرداخت وام فقط با داشتن ضامن صورت می گیره و میگن اصلا سفته زنجیره در کار نیست دردمون بی کی بگیم ب کجا مراجعه کنیم وقتی بانکها همکاری نمیکنن و هر بانکی ساز خودشو میزنه چرا وارد عمل نمیشد و با بانکهایی ک از دستوروالعمل پیروی نمیکنند برخورد نمیکنید چرا دستگاهای نظارت ورود نمیکنند .شهرستان دورود استان لرستان .