۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
تولید نفت روسیه افزایش یافت

تولید نفت روسیه افزایش یافت

تولید نفت و میعانات گازی با وجود تحریم‌های پیش‌ رو از سوی اتحادیه اروپا علیه مسکو و اعمال سقف قیمتی برای محموله‌های نفتی این کشور در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر افزایش یافت.

به گزارش بازار، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، روز سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) اعلام کرد تولید نفت و میعانات گازی این کشور در بازه ماه‌های ژانویه تا نوامبر با ۲.۲ درصد افزایش نسبت به‌ مدت مشابه پارسال به ۴۸۸ میلیون تن رسید.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که سال‌ها خریدار اصلی نفت خام روسیه بودند، با اجرای تحریم نفتی علیه مسکو از تاریخ پنجم دسامبر (دوشنبه، ۱۴ آذرماه) خرید نفت از بنادر این کشور را متوقف کردند.

گروه هفت کشور ثروتمند، موسوم به گروه هفت، استرالیا و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز سقف قیمتی ۶۰ دلار را برای هر بشکه نفت خام روسیه تعیین کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تولید روزانه نفت و میعانات گازی روسیه از ماه ژانویه تا ماه نوامبر به‌طور میانگین ۱۰ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه بوده است.

منابع شرکتی اعلام کردند تولید روزانه نفت روسیه در سال ۲۰۲۳ و پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا ممکن است با ۵۰۰ هزار بشکه کاهش به یک میلیون بشکه برسد.

روزنامه کومرسانت روسیه روز سه‌شنبه به نقل از منابعی گزارش داد میانگین تولید نفت این کشور در ماه نوامبر با رشد ۲ درصدی نسبت به ماه اکتبر به یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن (معادل ۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه) در روز رسید.

بر اساس گزارش این روزنامه، از سرگیری تولید در پروژه ساخالین-۱ سبب افزایش تولید نفت شده است. پیش‌تر شرکت اکسون‌موبیل اجرای این پروژه را دست داشت که پس از آغاز تنش‌های مسکو و کی‌یف در ماه فوریه از این پروژه کنار کشید.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha