۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
 صعود قیمت طلای جهانی با کاهش ارزش دلار

صعود قیمت طلای جهانی با کاهش ارزش دلار

روز سه‌شنبه قیمت طلا افزایش یافت که با کاهش اندک دلار آمریکا همراه بود.

به گزارش بازار، روز سه‌شنبه قیمت طلا افزایش یافت که با کاهش اندک دلار آمریکا همراه بود و باعث شد که شمش بر حسب دلار برای خریداران سایر ارزها، ارزان‌تر شود. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۵۴ صبح به وقت تهران، با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۷۷۵.۶۹ دلار رسید.

بهای معاملات طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۸۷.۱۰ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. به گفته یک استراتژیست: با تلاش فعالان بازار برای شفاف‌سازی افزایش نرخ فدرال رزرو، انتظارات نرخ نسبت به داده‌های اقتصادی دریافتی حساس بوده است.

ممکن است نشانه‌های تقاضای قوی‌تر از انتظار بازارها را به سمت بازنگری انتظارات تندروتر سوق دهد. روز دوشنبه داده‌ها نشان داد که فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه نوامبر افزایش یافته و اشتغال دوباره افزایش یافت و شواهد بیشتری از اقدام اقتصادی اساسی ارائه کرد.

طلا از بالاترین سطح پنج ماهه خود تا نزدیک ۱.۶ درصد کاهش یافت، در حالی که ارزش دلار پس از گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بیش از آنچه اخیراً پیش‌بینی شده بود، افزایش دهد، دوباره بازگشت.

نرخ‌های بهره بالاتر بر جذابیت طلا تأثیر می‌گذارد و فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد. در حال حاضر فعالان بازار انتظار دارند با احتمال ۹۱ درصد، افزایش ۵۰ واحد پایه (bps) در جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در هفته آینده وجود داشته باشد. بنابراین، کاهش نرخ‌ها مورد اتفاق نظر است که می‌تواند باعث بهبودی جزئی شود.


روز دوشنبه گابریل مخلوف، عضو شورای حاکمیتی گفت که احتمالاً بانک مرکزی اروپا در هفته آینده در بحبوحه نگرانی‌های تورمی، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد. نقره اسپات با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۲ دلار رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۰۲.۵۰ دلار و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۸۸۶.۶۳ دلار رسید.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha