۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
بورس در بلند مدت پیشتاز بازدهی بوده و خواهد بود
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند:

بورس در بلند مدت پیشتاز بازدهی بوده و خواهد بود

شاخص کل بورس با تمام نوسان سال ۹۹، از اول فروردین همان سال تا به امروز، ۱۷۶ درصد بازدهی داشته است، به طوری که بازدهی شاخص کل، ۲۳ درصد بیشتر از بازدهی طلا و ۴۰ درصد بیشتر از دلار بوده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، احسان حیدری، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند با بیان اینکه سهم بازار خودرو از بازار سرمایه ۳ درصد است و تقریبا ۱۵ درصد حجم معاملات را گروه خودرو به خود اختصاص داده است، به بورسان گفت: عرضه خودرو در بورس کالا چشم‌انداز این صنعت را برای آینده مثبت کرده است.

وی افزود: در صورتی که سود حاصل از مابه‌التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و آن چیزی که با قیمت‌گذاری دستوری معامله می‌شود، در صورت‌های مالی دیده شود، می‌توان چشم انداز مثبتی را برای این صنعت تصور کرد که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی اعتقاد دارد که بحث اصلی بازار سرمایه اعتماد سرمایه‌گذار است و اگر خواهان رونق اقتصادی هستیم باید سرمایه‌گذار به بازار اعتماد کرده و سرمایه خود را در معرض تحلیل اقتصادی و نه در معرض اقتصاد دستوری قرار دهد.

حیدری با تاکید به اینکه ورود به بازار سرمایه همیشه جذاب بوده است، اظهار کرد: شاخص کل بورس با تمام نوسان سال ۹۹، از اول فروردین همان سال تا به امروز، ۱۷۶ درصد بازدهی داشته است، به طوری که بازدهی شاخص کل، ۲۳ درصد بیشتر از بازدهی طلا، ۴۰ درصد بیشتر از دلار و ۱۹ درصد بیشتر از طلای جهانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان بازار سرمایه در بلندمدت از جذابیت خوبی برخوردار است و راه خود را برای آینده‌ای روشن و مثبت پیدا می‌کند.

حیدری عنوان کرد: جدا از بحث اعتماد سرمایه‌گذار و افزایش حجم معاملات، بازار سهام همیشه خود را با ۳ بازار دیگر چون مسکن، دلار و طلا در کشور مقایسه می‌کند تا به رشد لازم خود برسد. بنابراین، جذابیت بازار سهام باید بیش از پیش افزایش یابد تا بتواند به رشد مورد نظر در مقایسه با ۳ بازار دیگر دست یابد.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha