۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
نگاه ویژه به صیانت و حفظ خاک در برنامه هفتم توسعه
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

نگاه ویژه به صیانت و حفظ خاک در برنامه هفتم توسعه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم با مردمی‌سازی در بخش آبخیزداری بتوانیم ظرف ۱۰ سال به سمت پایداری در حوضه‌های آبخیز برویم.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران گفت: خاک عزیزترین داشته بشر در کره زمین بوده و حیات و سرشت انسان وابسته به آن است.

وی افزود: ما در کشور قانون خوبی برای خاک داریم و حفاظت و صیانت از خاک وظیفه تمام دستگاه‌ها و مردم است لذا در ۱۰ سال گذشته فائو به این نتیجه رسیده است که ظرفیت‌های مردمی باارزش‌ترین بخش‌ها برای صیانت و حفاظت از خاک هستند.

ساداتی‌نژاد با بیان این که براساس قانون خاک باید ماموریت‌ها را در بخش‌های مختلف انجام دهیم، عنوان کرد: معاونت آب و خاک در بحث خاک حاصلخیز کشاورزی ماموریت بزرگی را بر عهده دارد که شامل کشاورزی حفاظتی، صیانت از خاک، حاصلخیزی خاک و جلوگیری از شوری آن می‌شود.

وی افزود سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم وظیفه حفاظت و جلوگیری از فرسایش خاک را برعهده دارد و در برنامه هفتم توسعه هم فصل مهمی را به حفاظت و صیانت از خاک اختصاص خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با کمک مردم و با هم برای صیانت خاک کشور تلاش کنیم تا به امنیت پایدار غذایی، حکمرانی و اقتدار غذایی برسیم.

وی افزود: ماموریتی در رابطه با قانون حفاظت از خاک به معاونت آب و خاک و معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا آیین‌نامه‌های باقی‌مانده خاک با سرعت در دولت تصویب شود؛ در برنامه هفتم نگاه ویژه‌ای به بخش خاک و آبخیزداری خواهد شد و تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم با مردمی‌سازی در بخش آبخیزداری، بتوانیم ظرف ۱۰ سال به سمت پایداری در حوضه‌های آبخیز برویم.

ساداتی‌نژاد گفت: لایحه آبخیزداری با دستور رئیس‌جمهور در زمینه پایداری حوضه‌های آبخیز تهیه شده است که در کمیسیون مربوطه دولت در حال بررسی است و به زودی به مجلس ارسال خواهد شد، این لایحه فصل جدیدی در صیانت از آب و خاک خواهد بود.

وی تاکید کرد: حفاظت از خاک یک وظیفه عمومی است و لازم است ارزش خاک و صیانت و حفظ این میراث بین نسلی را به نسل‌های آینده آموزش دهیم.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha