۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ایرانیان چیست؟

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ایرانیان چیست؟

راه‌های کسب ثروت در دنیا بیشمار است. در این میان خرید و فروش ارز دیجیتال و ارتباط با صرافی ارز دیجیتال یکی از راه‌های پر سود به حساب می‌آید.

به گزارش بازار، راه‌های کسب ثروت در دنیا بیشمار است. در این میان خرید و فروش ارز دیجیتال و ارتباط با صرافی ارز دیجیتال یکی از راه‌های پر سود به حساب می‌آید. اما در ایران همیشه کارها باید کمی متفاوت‌تر انجام شود. یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال نمی‌تواند همانند یک صرافی ارز دیجیتال خارجی کار کند؛ چرا که علاوه بر چالش‌های معمول یک صرافی آنلاین معمولی، باید با چالش‌های دیگری نیز دست و پنجه نرم کند. اما با این حال تعداد صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال رو به رشد است. اما انتخاب یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال چند نکته کوچک دارد. در این مقاله چند نکته مذکور را گرد هم آورده‌ایم.

هشت ویژگی بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال

مشخص کردن کیفیت یک صرافی ارز دیجیتال، کار راحتی به نظر می‌رسد. اما برای کسانی که نمی‌دانند چطور صرافی آنلاین خود را مشخص کنند ممکن است کمی سخت به نظر برسد. برای محدود کردن گزینه‌های روی میز خود، می‌توانید مواردی که در ادامه گفته شده را دنبال کنید.

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ایرانیان چیست؟

صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد

اینکه از کجا به یک صرافی ارز دیجیتال متصل می‌شوید اهمیتی ندارد. اما اینکه با صرافی ایرانی ارز دیجیتال قابل اعتماد کار کنید اهمیت بیشتری دارد. یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد، صرافی آنلاینی است که در آن بتوانید با خیال راحت معاملات خود را انجام دهید بدون اینکه ارزش دارایی‌های شما به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یابد.

گرچه دریافت کارمزد تراکنش نه تنها در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال بلکه در انواع صرافی آنلاین وجود دارد. اما سیستم خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی ارز دیجیتال باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که با وجود پرداخت کارمزد بتوانید سود خوبی کسب کنید. برای مثال، صرافی والکس کارمزدهای خود را از ۰.۱ تا ۰.۳۵ به صورت پلکانی تعریف کرده است که با توجه به حجم معامله‌های ۳۰ روز اخیر کاربر محاسبه می‌شود؛ بنابراین از این طریق با افزایش فعالیت می‌توانید سود بیشتر و کارمزد کمتری پرداخت کنید.

امنیت

یک صرافی ارز دیجیتال مطلوب باید امکان خرید ارز دیجیتال را به صورت امن فراهم کند. به عبارت بهتر ارزهای دیجیتال شما به طور ناگهانی ناپدید، هک یا در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌گیرد.

صرافی ارز دیجیتال قانونی

یک صرافی ارز دیجیتال زمانی قانونی است که به عنوان یک شخص حقوقی توسط دولت شناخته شود. در عین حال، باید از کار کردن با یک صرافی ارز دیجیتال که توسط هیچ سازمان دولتی شناخته شده‌ای، تایید نشده است، دوری کنید.

همانطور که می‌دانید روش‌های مختلف کلاهبرداری در قالب سرمایه گذاری یا خرید ارز دیجیتال وجود دارد. اغلب این روش‌ها معمولاً به همین ترتیب است. یک صرافی ارز دیجیتال پر زرق و برق با یک وب‌سایت حرفه‌ای، که توسط هیچ یک از سازمان‌های دولتی تایید نشده است.

محبوبیت

اگر بسیاری از معامله‌گران می‌توانند در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهند. بنابراین احتمالاً صرافی ارز دیجیتال مورد نظر می‌تواند محل خوبی برای خرید ارز دیجیتال باشد. اما وجود تعداد زیادی از معامله‌گران بیانگر نادیده گرفتن نظرات سایر کاربران در مورد یک صرافی ارز دیجیتال نیست. برای بررسی محبوبیت واقعی یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال یا بین المللی آن، می‌توانید در سایر گروه‌های نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی مختلف، مانند فیس بوک یا رددیت (Reddit) شرکت کنید. همچنین گروه‌های بسیاری در انواع شبکه‌های اجتماعی در مورد انواع صرافی ایرانی ارز دیجیتال بحث می‌کنند. می‌توانید برای فهمیدن محبوبیت یک صرافی ارز دیجیتال از آنها نیز بهره بگیرید.

در نظر داشته باشید که نظرهای خیلی بد یا خیلی عالی، معمولاً بر اساس احساسات گرفته شده‌اند. بنابراین تصمیمات خود را بر اساس نظرهای میانه بالا یا میانه پایین بگیرید.

شفافیت

می‌دانیم که تجارت خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار جدید است. بنابراین یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال باید خدمات و هزینه‌های خود را برای عموم مردم و دولت شفاف نگه دارد. یک صرافی آنلاین که شفافیت را رعایت نمی‌کند ممکن است چیزی برای پنهان کردن داشته باشد. بنابراین، دوری از صرافی‌هایی که شفایت لازم و کافی ندارند الزامی است. ممکن است یک صرافی ارز دیجیتال غیر شفاف اعمال سایبری غیرقانونی یا غیراخلاقی انجام دهد.

راهکارهای تحریم

یکی از چالش‌هایی که یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال همواره با آن دست به گریبان بوده، تحریم‌های اقتصادی است. یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید راهکارهایی برای این مسئله و نجات کاربران ایرانی از مسدود شدن حساب کاربری داشته باشد.

کاربر پسند

یک صرافی ارز دیجیتال حرفه‌ای رابط کاربری حرفه‌ای و تجربه کاربری به یاد ماندنی دارد. رابط و تجربه کاربری که به راحتی از یاد کاربر پاک نمی‌شود. با یک جستجو ساده می‌توانید یک صرافی ارز دیجیتال با رابط کاربری و تجربه کاربری حرفه‌ای پیدا کنید.

پروتکل‌های KYC

استفاده از پروتکل‌های KYC قبل از ورود کاربر به فرآیند خرید ارز دیجیتال بسیار مهم است. KYC مخفف «احراز هویت مشتری» است. احراز هویت مشتری یعنی که صرافی ارز دیجیتال مذکور قصد دارد طرف مورد معامله خود را بشناسد. در گذشته، خرید ارز دیجیتال یا فروش آن به صورت ناشناس انجام می‌شد. یک صرافی ارز دیجیتال که پروتکل‌های KYC را اجرا نمی‌کند ممکن است برای پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی توسط اشخاص ذینفع استفاده شود. بنابراین، برای قانونی نگه داشتن تراکنش‌های خود، از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید که پروتکل‌های KYC را انجام می‌دهد.

کلام آخر

انواع صرافی برای خرید ارز دیجیتال یا فروش آن وجود دارد. صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز و... که توضیح آن از چارچوب مقاله خارج بود. در این مقاله تلاش شد تا نکاتی برای انتخاب راحت تر صرافی ارز دیجیتال بیان شود. پیشنهاد می‌شود برای شناخت بهتر انواع صرافی ارز دیجیتال و مسیرهای خرید و فروش ارز دیجیتال به منابع مستند فارسی یا انگلیسی مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از هرگونه منبع غیر معتبر در علم ارزهای دیجیتال می تواند سرمایه و زمان شما را تلف کند.

منابع:

https://www.tala.ir/news/detail/۱۴۲۳۴۴/

کد خبر: ۱۹۲٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha