۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳
داده‌های بازار نفت مبنای تصمیم‌های اوپک‌پلاس است
وزیر نفت کویت:

داده‌های بازار نفت مبنای تصمیم‌های اوپک‌پلاس است

وزیر نفت کویت اظهار کرد: تصمیم‌های ائتلاف اوپک‌پلاس بر اساس داده‌های بازار نفت و با هدف تضمین ثبات گرفته می‌شود.

به گزارش بازار، وزارت نفت کویت پس از تصمیم نشست وزارتی روز یکشنبه تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) مبنی بر حفظ سیاست موجود در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم‌های اوپک‌پلاس بر اساس داده‌های بازار نفت است و ثبات بازار را تضمین می‌کند.

بدر الملا، وزیر نفت کویت نیز گفت: تأثیر روند کُند اقتصاد جهانی، تورم فزاینده و نرخ بهره بالا بر تقاضای نفت، دلیلی برای احتیاط مستمر است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست امروز (یکشنبه، ۱۳ آذرماه) با تصمیم ماه اکتبر این ائتلاف مبنی بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ موافقت کردند.

مقرر شد یکصدوهشتادو ششمین نشست‌ عادی اوپک و سی‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس به‌ترتیب سوم و چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۳ و ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار شود.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ و در دهمین نشست (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) تصمیم گرفت تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کند، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha