حمایت جدی معاونت علمی از تیم‌های جوان فعال در حوزه کشاورزی

حمایت جدی معاونت علمی از تیم‌های جوان فعال در حوزه کشاورزی

معاون علمی، فناوری رییس جمهور ظرفیت دولت برای جذب همه فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی را محدود دانست و گفت: باید برای توسعه این زیست‌بوم از شکل‌گیری کسب‌وکارهای مردمی حمایت شود.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی در کشور به کمک بخش خصوصی، گفت: این صنعت یکی از صنایع مادر و مهم در کشور است و معاونت علمی در دوره جدید، رسوخ فناوری و نوآوری به این عرصه را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی افزود: در این میان باید توجه داشته باشیم دولت ظرفیت کمی برای جذب همه فارغ‌التحصیلان و ایجاد شغل دولتی دارد، بنابراین تحصیلکردگان این رشته باید درصدد ایجاد شغل برای خود باشند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با تاکید بر اینکه، جوانان کشورمان نیز نباید تنها به فکر اخذ مدرک دانشگاهی و اشتغال دولتی باشند، افزود: در شرایط فعلی تنها برای درصد بسیار کمی از حجم بالای فارغ التحصیلان کشاورزی، شغل دولتی وجود دارد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت موجود در کشور آن‌ها باید به فکر ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار در حوزه کشاورزی برای خود باشند.
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه اقبال دانشجویان به رشته‌هایی همچون کشاورزی کم شده است، افزود: این به دلیل آن است که دانشجویان در این رشته که نیازمند سواد علمی در کنار کار عملی و همچنین پژوهشی است، آموزش مناسب ندیده‌اند.
وی معتقد است که کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان با یک سرمایه کوچک، یک کسب‌وکار مناسب و درآمدزا برای خود ایجاد کرد. به طور قطع یکی از حوزه‌هایی که در دوره مدیریتی جدید از سوی معاونت علمی و فناوری به صورت جدی مورد حمایت قرار خواهد گرفت، حوزه کشاورزی و امنیت غذایی است.

کد خبر: ۱۹۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha