۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
ارتقای درجه ایمنی راه‌های شریانی کشور، برنامه تحولی پیش روی سازمان راهداری
معاون حمل و نقل سازمان راهداری عنوان کرد

ارتقای درجه ایمنی راه‌های شریانی کشور، برنامه تحولی پیش روی سازمان راهداری

معاون سازمان راهداری گفت: روسای ادارات ایمنی استانها و شهرستانها در خط مقدم اقدامات حضور دارند، بنابراین هماهنگی هرچه بیشتر و افزایش دانش فنی در حوزه فعالیت های مربوط به ایمنی راه مورد تاکید است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اجرای دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد مرکزی باید با دقت و به موقع انجام شود، افزود: روسای ادارات ایمنی استانها و شهرستانها در واقع در خط مقدم اقدامات حضور دارند بنابراین هماهنگی هرچه بیشتر ادارات کل استانها با روسای شهرستانها و افزایش دانش فنی و سطح معلومات آنها در حوزه فعالیت های مربوط به ایمنی راه مورد تاکید است.

اکبری خاطر نشان کرد: در دنیای امروز راهداری مدرن، اجرای مبتنی بر دانش فنی برنامه ها؛ توسط معاونان راهداری بسیار اهمیت دارد که این امر در تعامل ادارات راهداری با دیگر سازمانهای ذی ربط ایمنی راه و توجیه علمی و اجرایی طرحهای راهداری و ارتقای ایمنی اثری مشهود خواهد داشت .

وی همچنین اظهار داشت: از این پس تخصیص منابع بودجه‌ای و اعتباری صرفا برای طرح‌های مستند و مستدل هماهنگ با برنامه‌ تحولی مذکور ارائه شده در اختیار معاونین راهداری استان‌ها قرار می‌گیرد و طرح های مورد درخواست برای دریافت اعتبار، منضم به گزارشهای ارزیابی ارتقای درجه ایمنی راه ارسال شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود : مورد تاکید است که سامانه ارزیابی ارتقای درجه ایمنی راه در این دوره و دوره های تخصصی که در چندین ماه گذشته برگزار شد را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به اجرای طرحهای ارتقای درجه ایمنی راهها و اقدامات مرتبط بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد مرکزی اهتمام جدی صورت پذیرد.

گفتنی است در این نشست تخصصی، آموزشهای لازم در حوزه ایمنی از سوی مشاور ریاست سازمان در مطالعات راهبردی به صورت مبسوط ارایه شد و مدیران کل مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری و دفتر نگهداری علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه به تشریح سامانه ارزیابی ایمنی راههای شریانی که در سطح ۶۰ هزارکیلومتر از راههای کشور انجام شده است، برنامه تحولی ارتقای درجه مقاطع دارای درجه ۱و ۲ (یک و دو ستاره) پرداختند که از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha