۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
اولویت بایدن؛ اوکراین و اروپا یا تغییرات آب و هوایی
بازار گزارش می‌دهد؛

اولویت بایدن؛ اوکراین و اروپا یا تغییرات آب و هوایی

دولت بایدن تلاش می کند از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند، اما سیاست های آب و هوایی آن این حمایت را تضعیف می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: جنگ اوکراین وارد دهمین ماه خود شده و چیزی تا زمستان باقی نمانده است. بر اساس گزارش‌های مختلف هیچ چشم انداز روشنی از پایان جنگ دیده نمی‌شود و با تداوم جنگ آثار و تبعات اقتصادی آن نیز روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد.

بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی تحت تاثیر این جنگ هر روز بدتر می‌شود و به گفته کارشناسان طی سال آینده نیز تورم و رکود اقتصادی همراه کشورهای اروپایی خواهد بود. از این گذشته اروپا زمستان سرد و سختی پیش رو دارد.

این در حالی است که انرژی سلاح اصلی روسیه در جنگ علیه اوکراین است زیرا منابع انرژی نفت، گاز و زغال‌سنگ هزینه‌های پرسنل روسیه و همچنین موشک‌ها، توپخانه، تانک‌ها، مهمات و پهپادهایی را که در جنگ اوکراین ویرانی استفاده می کند، پرداخت می‌کند و به طرز دردناکی اروپاست که این هزینه را می پردازد و یک جنگ طولانی مدت علیه خودش را تامین می کند.

علیرغم موفقیت اروپا در کاهش واردات انرژی از روسیه، کمبود جهانی، رکود انرژی ایالات متحده آمریکا و محدودیت های تولید اوپک پلاس منجر به افزایش شدید قیمت ها شده است

علیرغم موفقیت اروپا در کاهش واردات انرژی از روسیه، کمبود جهانی، رکود انرژی ایالات متحده آمریکا و محدودیت های تولید اوپک پلاس منجر به افزایش شدید قیمت ها شده است.

در واقع، درآمد روسیه از انرژی از کشورهای اروپایی تقریباً مانند قبل از جنگ باقی می ماند. اروپا روزانه نزدیک به یک میلیارد دلار به دولت ولادیمیر پوتین پرداخت می کند، در حالی که انرژی بسیار کمتری برای پول خود دریافت می کند.

این واقعیت یک طنز ناپایدار برای اروپا در حال حاضر و برای ایالات متحده آمریکا در بلندمدت است. پیش بینی می شود صادرات انرژی روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۳۳۸ میلیارد دلار برسد که یک سوم بیشتر از سال ۲۰۲۱ قبل از حمله روسیه به اوکراین است.

جنگ اوکراین، حداقل از نظر مالی، برای واشنگتن کاملاً سودآور بوده است. ایالات متحده آمریکا می تواند به راحتی تولید خود را گسترش دهد و جایگزین انرژی روسیه نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان از جمله هند، اندونزی و ... شود - اما تولید بالاتر به دلیل اهمیتی که دولت بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در سیاست ایالات متحده آمریکا قائل می شود، مسدود شده است.

هند و دیگر کشورها در «جنوب جهان» در قبال جنگ پوتین بی طرف مانده اند، نه به این دلیل که با مردم اوکراین همدردی نمی کنند، بلکه به این دلیل که برای اداره اقتصاد خود به نفت و گاز وابسته هستند

هند و دیگر کشورها در «جنوب جهان» در قبال جنگ پوتین بی طرف مانده اند، نه به این دلیل که با مردم اوکراین همدردی نمی کنند، بلکه به این دلیل که برای اداره اقتصاد خود به نفت و گاز وابسته هستند. اگر آمریکا مایل نیست نیازهای آنها را برآورده کند، باید به منطقه دیگری نگاه کنند - که به معنای واقعی کلمه روسیه است.

در حالی که روسیه جنگ خود در اوکراین را با تولید و فروش مقادیر زیادی نفت، گاز و زغال سنگ تامین مالی می کند، دولت بایدن امتیاز خطوط لوله را لغو می کند، اجاره نامه های جدید را محدود می کند، مجوزها را محدود می کند و از مقررات وزارت کشور و آژانس حفاظت از محیط زیست برای افزایش قیمت استفاده می کند.

سیاست های دولت بایدن باعث شده تا امریکا کمتر از سطح تولید قبل از بیماری همه گیر کووید ۱۹، نفت تولید کند. همه این‌ اقدامات عمداً انجام می‌شوند تا برنامه‌ی آب و هوایی سبز بایدن بدون توجه به هزینه‌های مصرف‌کنندگان و خطرات برای اقتصاد و امنیت ملی پیش برود

این دولت همچنین برای سرکوب سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های نفت و گاز، از قوانین ESG، محیط‌زیست اجتماعی و حکومت‌داری استفاده می‌کند. این در حالی است که چین قرار است بیش از نیمی از نیروگاه های جدید زغال سنگ جهان را بسازد که حدود ۸۵۰۰۰ مگاوات برق جدید تولید می کند. چین خودروهای برقی را گرامی می‌دارد، زیرا نفت ندارد اما زغال‌سنگ دارد تا برق ارزان‌قیمتی برای آنها تولید کند.

سیاست های دولت بایدن باعث شده تا امریکا کمتر از سطح تولید قبل از بیماری همه گیر کووید ۱۹، نفت تولید کند. همه این‌ اقدامات عمداً انجام می‌شوند تا برنامه‌ی آب و هوایی سبز بایدن بدون توجه به هزینه‌های مصرف‌کنندگان و خطرات برای اقتصاد و امنیت ملی پیش برود.

ایالات متحده آمریکا دارای ذخایر انرژی و ظرفیت فناوری برای گسترش تولید و جایگزینی انرژی روسیه در سراسر جهان است. دولت بایدن تلاش می کند از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند، اما سیاست های آب و هوایی آن این حمایت را تضعیف می کند.

کد خبر: ۱۹۱٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha