۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویدادهای علمی حوزه انرژی فعال هستند
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویدادهای علمی حوزه انرژی فعال هستند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بسیاری از صنایع حوزه انرژی به توسعه بستر فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته‌اند و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعال هستند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین روز از «نمایشگاه ملی فناورانه و دانش‌بنیان بسیج» که از هشتم آذرماه به مناسبت هفته بسیج در مجتمع ولیعصر (عج) تهران و با هدف ارائه فناوری‌های نو و هم‌افزایی در تحقق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه دفاعی و انرژی شاهد فناوری‌هایی هستیم که با توانمندی داخلی و بدون دخالت شرکت‌های خارجی تولید شده و نشان‌دهنده توانمندی متخصصان ما در این بخش است.

وی با بیان اینکه در تولید و تجهیز بسیاری از کالاهای توسعه‌محور و طراحی و مهندسی آن کالاها، نیازی به واردات تکنولوزی نداریم، افزود: در این بازدید به این نتیجه رسیدیم که با دستان پرتوان بسیجیان، فناوری‌های نو و دانش‌بنیان قابل ارائه و معرفی هستند و این نشان می‌دهد رویدادهای علمی و فناوری با تدبیر فرماندهی کل بسیج و تلاش دست‌اندرکاران در این حوزه، پاسخ‌های خوبی دریافت کرده، تا جایی که می‌توان گفت شاید حتی بسیجیان در این زمینه یک گام جلوتر از سازمان‌هایی هستند که مسئولیت توسعه انواع فناوری در کشور را به‌عهده دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه دفاعی کشور خیلی جلو هستیم، گفت: با این پیش‌زمینه، با تلاش خود، موفق شدیم با اراده و پشتکار و انگیزه بالای الهی، به دانش و فناوری روزآمد دنیا در بخش نظامی کشور دست یابیم. هرچند در حوزه صنعت عقب‌ماندگی‌هایی داریم که اراده دولت، بر جبران آن است.

چگنی با تأکید بر اینکه در حوزه انرژی نیز با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناورانه، حرکت‌های بسیار خوبی آغاز شده است، تصریح کرد: نمی‌توان منکر شد که در حوزه نفت، گاز و انرژی نیازمند سرمایه‌گذاری بالا هستیم. تحریم در صنعت نفت و گاز مشکلات و محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری به‌وجود آورده، اما سبب توقف فعالیت در این حوزه نشده است.

وی با تأکید بر برداشتن گام‌های رو به جلو در حوزه نفت و گاز گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در مجموعه صنعت نفت داریم، توانستیم صادرات را افزایش دهیم و گام‌هایی اساسی در خصوص ساخت انواع پالایشگاه‌ها و نیازهای آن برداریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» اعلام کرد: این شعار را یک تکلیف قلمداد می‌کنیم، به‌ویژه که وزارت نفت نیز در تحقق این شعار پیشران بوده و در این زمینه، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویداد اخیر هوشمندسازی انرژی شرکت داشته‌اند.

کد خبر: ۱۹۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha