۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
وزیر جدید برای راه ناهموار وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

وزیر جدید برای راه ناهموار وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از وعده های دولت و مجلس ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود؛ بر همین اساس وزیر انتخابی باید بیش از هر مسئله ای برنامه‌های خود را در تحقق این وعده دولت به ارائه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در خصوص ویژگی‌های وزیر انتخابی وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در شرایط عادی قرار ندارد، انتخاب وزیر کار بلد و کارشناس می‌تواند حلال معضلات این وزارتخانه باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی از چند جهت دارای اهمیت است، نخست به جهت پایه مهندسی و عمرانی آن و در ثانی به جهت نقش مهم آن در توسعه و آبادانی کشور. سکانداری این وزارتخانه توسط شخصی کارآمد منجر به فعال شدن پیشران های اقتصادی کشور از جمله مسکن و حمل و نقل شده و افزایش تولید نالخص داخلی (GDP) خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم ادامه داد: از ساخت و ساز مسکن در شهرهای مختلف کشور تا حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی همگی در ارتباط مستقیم با این وزارتخانه هستند که متاسفانه در هر دو حوزه دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستیم.

شاکری با اشاره به خصوصیات وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: باید تخصص وزیر پیشنهادی عمران باشد و آشنا به مسائل ساخت و ساز کشور باشد. متخصصین دانشگاهی، بدنه وزارتخانه و جامعه مهندسین کشور از جمله مشاورین و سازندگان و نظام مهندسی کشور باید او را قبول و باور داشته و توانایی اش در اداره این وزارتخانه عریض و طویل را تایید کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، یادآور شد: یکی از وعده های دولت و مجلس ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که طی ۴ سال این رقم به ۴ میلیون واحد مسکونی ختم می‌شود؛ بر همین اساس وزیر انتخابی باید بیش از هر مسئله ای برنامه‌های خود را در تحقق این وعده دولت به ارائه کند.

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید اعتقاد به تفکیک وزارتخانه به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری را داشته باشد این مسئله منجر به حل مسائل و مشکلات این دو حوزه خواهد شد. امیدواریم رییس جمهور محترم در اسرع وقت فرد اصلحی را برای وزارتخانه راه و شهرسازی به مجلس معرفی کند تا مجلس هم رای اعتماد به او دهد. همچنین آقای دکتر بذرپاش با ادامه فعالیت خود در دیوان محاسبات بی تردید کمک موثری از همه جهات خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۱٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha