۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
پیشنهاد وزارت صمت برای تشکیل کمیته بهبود مستمر محیط کسب و کار
وزیر صمت مطرح کرد

پیشنهاد وزارت صمت برای تشکیل کمیته بهبود مستمر محیط کسب و کار

وزیر صمت با بیان این‌که، امروز یکی از راه‌های مقابله با تحریم از لحاظ اقتصادی تسهیل امور بوده، گفت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دارای اهمیت ویژه‌ای بوده البته که همچنان این کمیته تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا رحمانی امروزسه شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اظهار کرد: تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرائی به واحدهای تولیدی و راه‌اندازی سامانه مربوطه، باید مدیریت شود و از موضع حاکمیتی موضوع اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، باید به صورت فرا بخشی در سازمان‌ها و نهادهای کشور رشد کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: وزارت صمت پیشنهاد می‌کند کمیته‌ای در معاونت ریاست جمهوری برای بررسی این موضوع ایجاد شود.

وی در ارتباط با راه‌های مقابله با تحریم در حوزه اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر یکی از راه‌های مقابله با تحریم از لحاظ اقتصادی تسهیل امور بوده لذا اجرایی شدن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اهمیت فراوانی دارد و اگر مانعی در اجرا این قانون وجود دارد باید با نهاد مسئول در میان گذاشته شود زیرا اجرایی شدن این قانون ضروری است.

رحمانی، افزود: همچنان این کمیته تشکیل نشده است البته وزارت صنعت در ارتباط با ایجاد این سامانه مشکلی نداشته و زیرساخت‌های آن فراهم بوده و لازمه‌ی آن اراده فرا بخشی است و همه دستگاه‌ها باید پنجره واحد را پذیرفته و در راستای آن حرکت کنند زیرا موانع بوکراسی و کارشناسی در این مساله قابل لمس بوده، اما مشکل جدی در این بخش حس نمی‌شود و سعی شده راه اجرایی شدن این قانون برای سازمان‌ها و نهادها توسط وزارت صمت هموار شود.

کد خبر: ۱٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha