۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
دولت از بنگاه‌داری به سمت سهام‌داری می‌رود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت از بنگاه‌داری به سمت سهام‌داری می‌رود

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تجربه، بخش دولتی قادر به مدیریت شرکت‌داری نیست و ضروری است به سمت مردمی‌شدن اقتصاد پیش برویم.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیپلماسی موفق دولت سیزدهم و توفیقات این دولت، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، علت فتنه اخیر این بود که دولت آیت‌الله رئیسی در مسیر حقیقی و ریل‌گذاری مناسب حرکت کرد.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در ابتدا با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بود، اظهار داشت: در آن زمان صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی سیر نزولی به خود گرفته بود و ورود منابع به داخل کشور نیز با چالش مواجه بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه هم‌ اکنون صادرات نفت مطلوب بوده و بازگشت منابع به کشور نیز مناسب است، گفت: با وجود دشواری‌هایی که هم اکنون در کشور وجود دارد، دولت آیت‌الله رئیسی در دیپلماسی سیاسی توفیقات بسیاری کسب کرد و با سران کشورهای بزرگی مانند هند، چین و ... در اجلاسیه‌های مختلف از جمله اجلاس پیوستن به سازمان همکاری شانگهای ملاقات کرد و این کار موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران به مرکز دیپلماسی سیاسی تبدیل شود.

مرتضوی، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، توسعه در حوزه‌های نفتی و سرمایه‌گذاری در مخازن نفت، دشمن را به ستوه آورده و موجب شد تا آنان طرحی نو دراندازند و فتنه اخیر را طراحی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه سفر خود به آذربایجان‌شرقی گفت: در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلفی بحث شد و در حوزه تعاون وظیفه داریم ۲۵ درصد اقتصاد کشور را به اقتصاد تعاون تبدیل کنیم.

مرتضوی، با تأکید بر اینکه سیاست وزارت تعاون، عبور از بنگاه‌داری و رسیدن به سهام‌داری یعنی توسعه تعاون است، ادامه داد: بر اساس تجربه، بخش دولتی قادر به مدیریت شرکت‌داری نیست و بخشی از شرکت‌ها واگذار می‌شود.

وی توسعه رفاه اجتماعی و رفع فقر مطلق را از برنامه‌های وزارت تعاون اعلام و یادآوری کرد: در این راستا گام‌های بلندی برای اصلاح ضریب جینی، رفع فقر مطلق و فقر نسبی برداشته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از معضلات جامعه است، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی که به واسطه فضای ولنگار مجازی توسعه یافته است نیز باید تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha