۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان
توسط بنیاد برکت صورت گرفت

بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای تفاهم‌نامه بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان خبر داد.

به گزارش بازار محمد ترکمانه با بیان این مطلب و با تاکید بر در دستور کار بودن بیمه حوادث خانه‌های روستایی تمامی استان‌های کشور گفت: از ابتدای سال جاری ۵۰۰ هزار خانه روستایی در استان‌های هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمان، یزد، گیلان و زنجان و چهارمحال و بختیاری تحت پوشش حمایتی بیمه‌ای بنیاد برکت قرار گرفته‌اند و بیمه حوادث و آتش‌سوزی آن‌ها در حال صدور و اجرا است.

وی تاکید کرد: به‌تازگی و با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری چهارمحال و بختیاری، ۴۰ هزار منزل مسکونی روستایی در این استان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بیمه حوادث شده‌اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در صورت وقوع حادثه به هر یک از منازل روستایی تحت پوشش بیمه برکت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۷۰ میلیون برای مرمت و بازسازی و ۳۰ میلیون جهت تهیه اثاثیه منزل خسارت پرداخت می‌شود.

ترکمانه تصریح کرد: ۵۰۰ هزار خانه روستایی مذکور به مدت یک‌سال در برابر حوادثی از جمله زلزله، سیل، آتش‌سوزی، توفان، صاعقه، انفجار، طغیان رودخانه‌ها، توفان، تندباد، گردباد، رانش و فرونشست زمین تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای ساکنان روستاهای کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق، نهضت بیمه حوادث خانه‌های روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فرآیند بیمه حوادث منازل روستایی کشور توضیح داد: بنیاد با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود و جهت تسهیل در اجرایی شدن بیمه حوادث خانه‌های روستایی، در پرداخت حق بیمه بیمه‌نامه‌های صادره با استانداری‌ها مشارکت می‌کند.

ترکمانه ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز خانه‌های روستایی استان‌هایی همچون خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد بیمه حوادث و آتش‌سوزی برکت شده‌اند و این رویه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha