۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
افزایش ۳۸.۵ درصدی سطح واکسیناسیون دام و طیور کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد

افزایش ۳۸.۵ درصدی سطح واکسیناسیون دام و طیور کشور

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: پیرو دستور ریاست ‎جمهوری، «جهاد دامپزشکی» ایجاد و متعاقب آن در ۱۹ استان رزمایش جهاد دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش بازار، محمد آقا میری گفت: با رزمایش‌های صورت گرفته، سطح واکسیناسیون نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که برای نخستین ‌بار در تاریخ سازمان دامپزشکی کشور تعداد کانون تب برفکی ایران از همسایه‌هایی مثل ترکیه هم کاهش یافته است، گفت این در حالی است که در ادامه خدمات به مردم، طرح پاکسازی و مهار ۶ بیماری شاربن، لمپی‌اسکین، طاعون، تب برفکی، آبله و هاری نیز در دستور کار و اجراست.

آقامیری با اشاره به این که سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری را در اولویت قرار داده است، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» به صورت جدی جهت آگاهی، آموزش و ترویج در دست اجراست و در مناطق عشایری و روستاها یک نفر به عنوان «پیک دامپزشک» تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش کانون‌ها روز به‌روز ادامه دارد تا به صفر برسد، گفت: سازمان دامپزشکی از بین ۴ هزار قرارگاه محرومیت‌زدایی جزو رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته است، که این مهم در شرایطی رقم خورده که تنها یک سال از فعالیت جهادی دامپزشکی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار واکسیناتور در کل کشور تحت آموزش قرار می‌گیرد و با عنوان پیک دامپزشکی در هر روستا به دامداران خدمات ارایه می‌دهند، یادآور شد: البته قرارگاه سازندگی سپاه، سازمان بسیج عشایری، بسیج مستضعفین کنار سازمان دامپزشکی کشور بوده و به همکاران ما جهادگرانه کمک کردند.

کد خبر: ۱۹۱٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha