۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد

بهشهر- موسی پور، معاون بندر و اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به جذب ۴۲ سرمایه گذار در این منطقه گفت: بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در بندر سرمایه گذاری شده است.

محمدعلی موسی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به جایگاه خاص بندر امیرآباد و قرارگرفتن در حلقه کریدور شمال - جنوب اظهار داشت: این بندر می تواند مناطق فنلاند تا جنوب کشور و کشورهای حوزه سی آی اس را به شرق آسیا پیوند دهد.

وی با بیان این که اهمیت بندر امیرآباد برای دولت بسیار زیادی است شمار اسکله های موجود در این بندر را ۱۵ واحد برشمرد و افزود: ظرفیت اسمی این بندر ۷.۵ میلیون تن ولی ظرفیت عملیاتی آن ۴.۵ میلیون تن است.

وی ادامه داد: شقوق حمل ونقل چندوجهی شامل راه، حمل ونقل جاده ای، دریایی و ریلی و هوایی در بندر فراهم است و فاصله آن فرودگاه های ساری و گرگان بسیار اندک و اتصال به راه آهن سراسری از دیگر مزیت ها است.

موسی پور دسترسی به پایانه نفتی شمال در نکا، دسترسی به نیروگاه شهید سلیمی و اراضی هزار و ۶۰ هکتاری را از پتانسیل مناسب برای جذب سرمایه گذار دانست و گفت: بندر امیرآباد به عنوان بندر نسل سوم پذیرای صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران است.

معاون اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به این که ۴۲ سرمایه گذار در بندر امیرآباد بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند، افزود: فعالیت صنایع سبب پویایی اقتصادی منطقه و رشد اقتصادی می شود.

وی وجود سیلوهای غلات را از دیگر ظرفیت های بندر امیرآباد برشمرد و گفت: با توجه به این بار فراوانی در سی آی اس وجود دارد می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم ودر حال حاضر ظرفیت سیلویی بندر ۱۴۹ هزار تن است.

وی ادامه داد: بندر امیرآباد ظرفیت آن را دارد که ۳.۵ میلیون تن غلات و نهاده های دامی را جابجا کند و در زمینه ترانزیت نیز ایفای نقش دارد.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha